رأی الیوم بررسی کرد:

دولت آمريکا خطرناکتر است یا داعش؟!

چهار شنبه 8 آبان 1398 - 8:31:54
دولت آمريکا خطرناکتر است یا داعش؟!

تهران- الکوثر: رأی الیوم نوشت، آمریکا در حالی ادعای ریاست بر "جهان آزاد" و مبارزه با داعش را دارد که در نقض قوانین بین المللی و حقوق بشر از این گروه خطرناکتر و بی قانون تر است و به بهانه حفاظت از میادین نفت و گاز در شمال شرق سوریه قصد دارد درآمد حاصل از این میادین را به خزانه خود سرازیر کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه الکترونیکی رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت: فکر می کردیم نیروها و زرهی های آمریکایی با هدف حفاظت از چاههای نفت و گاز سوریه در شرق دیر الزور در برابر داعش بر این میادین نفتی و گازی سیطره پیدا کرده اند که توانسته بود در زمان حضور خود در این مناطق ثروت فراوانی جمع آوری کند، اما وقتی شنیدیم و خواندیم ترامپ پیشنهاد کرده است این منطقه تحت نظارت شرکتهای نفتی همچون اکسون موبیل و شورون قرار بگیرد و درآمد حاصل از صادرات نفت آن به خزانه آمریکا سرازیر شود، نظرمان تغییر کرد.

ما این مسئله را می فهمیم اما برای ما این قابل درک نیست که داعش نفت سوریه را بدزدد و درآمد حاصل از آن را برای اداره "دولتش"، پرداخت حقوق عناصرش و تامین خدمات لازم برای بیش از 7 میلیون شهروند خود که در منطقه ای به مساحت 250 هزار کیلومتر مربع از موصل در عراق تا الرقه در سوریه ساکنند، استفاده کند. داعش جنبشی تروریستی و شورشی است که به هیچ قانونی پایبند نیست اما اینکه دولت آمریکا یعنی کشوری دست به این دزدی آشکار بزند، که ادعای ریاست بر "جهانی آزاد" و تقویت و تحکیم کشورها را دارد، در حالیکه به بهانه برقراری دموکراسی، حقوق بشر و حاکمیت قانون، این کشورها را اشغال می کند، مسئله ای شوکه کننده و غیر قابل باور است، اما این از ترامپ تاجری که چیزی جز معامله و مال اندوزی نمی داند، عجیب نیست.
او باندهای مافیا و دزدان را تحت اختیار دارد نه کشور بزرگی مثل آمریکا، اما منابع نفت و گاز سوریه در شرق فرات متعلق به ملت سوریه از هر نژاد و مذهبی است و نیروهای اشغالگر آمریکا حق ندارند حتی یک بشکه از آن را ببرند.
ننگ بر دنیا اگر در برابر دزدی ثروت های سوریه به دست دولت یاغی آمریکا در روز روشن سکوت کند! دولتی که ثابت کرده است برای قوانین بین المللی از داعش هم خطرناکتر و بی قانون تر است، همان داعشی که از فرآیند قاچاق نفت سوریه که درآمد ماهانه آن به 30 میلیون دلار و حتی بیشتر می رسید پشتیبانی می کرد و در عین حال ادعای مبارزه با آن را داشت. البته شاید این رقم ده برابر شده باشد زیرا تولید نفت سوریه به میانگین طبیعی آن در سالهای پیش از آغاز جنگ یعنی 380 هزار بشکه در روز بازگشته است و میادین نفتی جدیدی نیز کشف شده است.
این اشغالگری آمریکا و دزدی ثروتهای سوریه غیر قانونی و مسئله ای است که می تواند درست مثل اتفاقی که پس از اشغال عراق به دست آمریکایی ها افتاد، جنبش مقاومتی را به راه بیاندازد که بسیاری از نیروهای آن از مردم منطقه هستند.
رای الیوم در پایان افزود: ملت سوریه و همه ملت های عرب و مشخصا محور مقاومت ممکن نیست با دزدی ثروتهای خود موافقت کنند و همانطور که در برابر طرح آمریکا برای تجزیه خاک میهن خود ایستادند و هزاران شهید تقدیم کردند، در مقابله با این دزدی آمریکا نیز تردیدی به خود راه نخواهند داد... اما این امر تنها به زمان نیاز دارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 8 آبان 1398 - 8:31:28