کویت: در حال بررسی طرح «ابتکار هرمز» هستیم

دو شنبه 6 آبان 1398 - 14:59:11
کویت: در حال بررسی طرح «ابتکار هرمز» هستیم

تهران- الکوثر: معاون وزیر امور خارجه کویت اعلام کرد کشورش طرح "ابتکار هرمز" ارائه شده توسط حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت آبهای خلیج فارس را دریافت کرده و در حال بررسی آن است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نوشته روزنامه الرای کویت ، خالد جارالله در حاشیه جشنی که به مناسبت هفتاد و چهارمین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد برگزار شده بود به خبرنگاران گفت  کویت طرح (‌ابتکار هرمز) را دریافت کرده است و این طرح در فرآیند بررسی قرار دارد.

جارالله گفت به محض این که در این مورد تصمیم گیری شود به ایران اطلاع داده خواهد شد.

همزمان با افزایش تنش در منطقه به دنبال حمله انصارلله یمن به تاسیسات نفتی عربستان سعودی، حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از ابتکار تازه ایران با عنوان «ائتلاف برای امید و امنیت هرمز» یا به اختصار «ائتلاف برای امید هرمز» رونمایی کرد.

ائتلافی که ایران از آن سخن می‌گوید هشت کشور منطقه‌ای را دربرمی‌گیرد: شش کشور جنوبی خلیج فارس یعنی قطر، کویت، بحرین، عربستان سعودی و امارات متحده عربی به اضافه ایران و عراق.

برآیند آنچه منتشر شده این است که محور این ائتلاف، یک همکاری دسته‌جمعی درون منطقه خلیج‌فارس است.

پیشتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و همتای کویتی وی  در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با یکدیگر دیدار و مسایل منطقه‌ای بویژه ابتکار صلح هرمز را بررسی کرده بودند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 6 آبان 1398 - 14:58:57