اسلام برای ثروتمندان است یا برای فقرا و محرومان؟+ فیلم

یک شنبه 5 آبان 1398 - 17:4:33

تهران- الکوثر: استاد پژوهش های اسلامی گفت اسلام پیش از آن که برای ثروتمندان باشد، برای فقرا و محرومین است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهانی الکوثر گفت: امام حسین (ع) در بیان علل قیام خود علیه بنی امیه، سیطره این خاندان بر غنائم جنگی را که متعلق به همه مسلمانان است به عنوان یکی از علل قیام خود ذکر کرد یعنی ظلم اقتصادی بنی امیه به مردم، یکی از علل قیام امام حسین (ع) بود.

این استاد پژوهش های عالی در حوزه علمیه افزود: یکی از علل ایستادن ابوذر غفاری صحابی بزرگوار در برابر معاویه هم این بود که معاویه بن ابی سفیان کاخ سبز را بنا کرد که به عنوان نخستین بدعت خلفاء در اسلام یعنی زندگی در کاخ و زندگی مرفه، شناخته شد.

به گفته شیخ اسد قصیر، حکومت بنی امیه در صدد بود که به امور حرام و زندگی مرفه و بریز و بپاش، وجهه شرعی بدهد. این استاد بزرگ حوزه، شرایط حکومت بنی امیه را با اوضاع کنونی حاکمان کشورهای عربی خلیج فارس مقایسه کرد که شعار اسلام را سر می دهند ولی در عمل، زندگی مرفه و بریز و بپاش را در پیش گرفته اند و توجهی به فقرا و نیازمندان و گرسنگان جهان ندارند.

شیخ اسد قصیر اسلام واقعی را اسلام مراجع عظام مانند امام خمینی (ره) و امام موسی صدر و دیگر کسانی دانست که ساده زیست بودند و شعار آنان حمایت از محرومان و مستضعفان بود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 5 آبان 1398 - 16:37:0