هشدار آیت‌الله سیستانی نسبت به بروز هرج و مرج و زمینه‌سازی دخالت خارجی در عراق

جمعه 3 آبان 1398 - 13:32:4
هشدار آیت‌الله سیستانی نسبت به بروز هرج و مرج و زمینه‌سازی دخالت خارجی در عراق

تهران- الکوثر: نماینده مرجعیت عالی عراق نسبت به خروج اعتراضات از چارچوب مسالمت آمیز و بروز هرج و مرج که زمینه ساز دخالت خارجی خواهد شد هشدار داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  شیخ عبدالمهدی الکربلایی نماینده مرجعیت عالی عراق در خطبه های دوم نمازجمعه شهر مقدس کربلا که از آن بعنوان خطبه مرجعیت یاد می شود، با قرائت بیانیه ای از سوی دفتر آیت الله سیستانی، با اشاره به اعتراضات جاری در عراق علیه فساد و ناکارآمدی، از تظاهرکنندگان و نیروهای  امنیتی خواست به چارچوب مسالمت آمیز اعتراضات پایبند باشند و آن را به بکارگیری خشونت و شورش و تخریب نکشانند. 

مرجعیت عالی عراق تاکید به تظاهرکنندگان توصیه کرد که از نزدیک شدن و هر گونه دست اندازی به نیروهای امنیتی خودداری کنند و همچنین بر حرمت تخریب اموال عمومی و خصوصی تاکید  و خواستار آن شد که ساختمان های دولتی و یا خصوصی و یا هر مورد دیگری را مورد تعرض قرار ندهند. 

تعدی به نیروهای امنیتی و پلیس از طریق پرتاپ سنگ یا کوکتل مولوتف یا هر چیز دیگر و آسیب زدن به اموال عمومی و خصوصی از طریق به آتش کشیدن یا غارت و تخریب آن هیچ مجوز شرعی و قانونی ندارد و با مسالمت آمیز بودن تظاهرات نیز مغایرت دارد و معترضان را از تحقق خواسته های مشروعشان دور می کند و همچنین متخلفان را تحت پیگیرد قرار می دهد. 


جمعه 3 آبان 1398 - 13:27:0