پیاده‌روی زائران رضوی؛ زائران پیاده ۵ استان کشور در مسیر تشرف به مشهدمقدس

سه شنبه 30 مهر 1398 - 10:55:14
پیاده‌روی زائران رضوی؛ زائران پیاده ۵ استان کشور در مسیر تشرف به مشهدمقدس

تهران- الکوثر: سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) از در مسیر بودن زائران پیاده ۵ استان به مشهدمقدس خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  حسین رضایی اظهار داشت: زائران پیاده استان‌های گلستان، مازندران و سمنان و خراسان شمالی و جنوبی در مسیر تشرف به مشهدمقدس هستند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: 66 ایستگاه صلواتی از جنگل گلستان تا فاروج آماده پذیرایی از زائران پیاده دهه پایانی صفر مشهدمقدس است.

حسین رضائی همچنین گفت:  با پیگیری‌های واحد فناوری اطلاعات جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام‌رضا(ع) و راه اندازی سامانه بیمه زائر هر مدیر کاروان مکلف شده با پرداخت 2 هزار تومان زائران خود را بیمه کند و تاکنون زائران زیادی برای استفاده از این امکان ثبت نام کردند. 

وی تصریح کرد: با توجه به ارزان بودن بیمه نامه؛ پیش‌بینی می‌شود کلیه زائران خود را بیمه کنند. 

رضائی هزینه راه‌اندازی این سامانه را با توجه به زیرساخت‌های موجود در جمعیت خدمتگزار 2 میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: همین بیمه نامه در سامانه‌های مشابه با نرخ بیشتری اعلام شده و با توجه به سوبسید پرداخت شده؛ زائران بیمه شده از یک فرآیند تامین اجتماعی برخوردار می‌شوند.

وی اضافه کرد: این سامانه به آدرس www.bimezaer.com قابل دسترسی است و امکان صدور بیمه نامه آنی را دارد. در این سامانه علاوه بر زائران، مدیران کاروان‌ها، مدیران ایستگاه‌ها، مدیران محل اسکان و کلیه خدمه می‌توانند بیمه شوند. 

خبر دیگر اینکه معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱۰ هزار زائر پاکستانی از ابتدای محرم تاکنون از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد این استان و عازم عتبات عالیات شدند.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: سال‌های آینده شاهد افزایش بیشتر زائران حسینی از کشورهای همسایه به این استان خواهیم بود که نیاز است از هم‌اینک برای فراهم کردن زیر ساخت‌ها و برنامه‌ریزی‌های لازم کار انجام شود.

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه اظهار داشت: از دهم  مهر تاکنون به بیش‌از 79 هزار و 218 نفر زائر حسینی خدمت‌رسانی انجام شده است. 41 هزار و 707 هزار نفر از این زائران مرد، 37 هزار و 511 نفر زن و 6 هزار و 382 نفر کودک زیر 10 سال بودند.

رضا بختیاری بیان کرد: 36 هزار و 282 نفر اسکان در زائر سرای امام رضا(ع)، 29 هزار و 299 نفر در موکب الغدیر، هفت هزار و 367 نفر در موکب شهیدان جهانزاده، 2 هزار و 215 نفر در موکب حضرت‌زینب(س) و چهار هزار و 55 نفر در موکب الحسین اسکان داده شدند.

 


سه شنبه 30 مهر 1398 - 10:53:49