واکنش اردوغان به تحریم های آمریکا

پنج شنبه 25 مهر 1398 - 17:44:21
واکنش اردوغان به تحریم های آمریکا

تهران - الکوثر : رجب طیب اردوغان گفت آمریکایی ها به ترکیه فشار می آورند تا عملیات در سوریه را متوقف کند وهمچنین درمورد تحریم‌ نیز بیانیه‌ صادر می‌کنند، اما هدف آنکارا مشخص است و از همین رو هیچ نگرانی از بابت تحریم‌ها ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال سوریه موسوم به عملیات «چشمه صلح» روز چهارشنبه 9 اکتبر به بهانه «مقابله با تروریسم» و «پاکسازی مرز سوریه و ترکیه» از حضور شبه نظامیان کُرد که آنکارا آن‌ها را تروریست می‌ خواند، آغاز شده وهمچنان ادامه دارد.
گفتی است ترکیه و آمریکا در حالی بر سر مسله شمال سوریه درگیر اختلاف هستند که خود عامل اصلی شکل گیری و تداوم این بحران میباشند.
ترکیه در ابتدای بحران سوریه از روندی حمایت کرد که در آن گروههای تروریستی توانستند تقویت شده و بحران سوریه ‌را پیچیده سازند.
حمایت ترکیه از گروه‌های مختلفی همچون ارتش آزاد و حبهه النصره تنها موجب افزایش ‌ویرانی و جنایت در این کشور شد.
همچنین زمینه این را فراهم کرد که بازیگران مختلف تصور کنند امکان تجزیه خاک سوریه وجود دارد. اقدامی که با بیداری ملت سوریه ناکام ماند.
در مقابل ‌امریکا با تکیه‌بر‌ شعارهای نخ نما شده دموکراسی حاکمیت سوریه را نقض و شمال این کشور را اشغال کرد. این کشور ‌با ‌نقض آشکار قوانین بین المللی به حمایت و تشکیل گروههای مسلح در شمال سوریه‌ پرداخت و زمانی که جنبه ابزاری آنها در مقابله با داعش ‌به پایان‌رسید آنها را در برابر ‌ترکیه ‌رها کرد.
اقدامات این دو کشور زمینه ساز‌ بی‌ثباتی‌ در‌ سطح منطقه است. کشورهای منطقه ای‌و همینطور ‌بازیگران ملی بایستی از این تجربه بهره بگیرند و مانع نقض حاکمیت ‌و ثبات ‌در کشورهای خود به واسطه این بازیگران بحران ساز شوند.
بحران ‌سوریه می‌توانست ‌از طریق‌ گفتگوی ملی و با حفظ آرامش به راه حلی برای بهروزی ملت سوریه‌ بیانجامد. اما نقش بازیگران بین‌المللی ‌بحران ساز‌ از جمله ‌امریکا و ترکیه مانع این ‌امر شد.
ضروری است ترکیه‌ برای حفظ منافع ‌بلند خود اقدامات خود را با دولت سوریه هماهنگ سازد‌. در قدم اول‌ این بحران نیازمند‌ احترام به حاکمیت کشور سوریه و مبارزه با تروریسم ‌در محور دولت‌ این کشور است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 25 مهر 1398 - 16:36:7