رونمایی از هواپیمای جت بومی "یاسین"

پنج شنبه 25 مهر 1398 - 13:20:53
رونمایی از هواپیمای جت بومی "یاسین"

تهران - الکوثر : هواپیمای جت آموزش پیشرفته تمام ایرانی «یاسین» صبح پنجشنبه در پایگاه «شهید نوژه» همدان رونمایی و عملیاتی شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «هواپیمای جت آموزشی تمام ایرانی پیشرفته زیر صوت» با حضور امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران، امیر سرتیپ «عزیز نصیرزاده» فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران و «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ایران و جمعی از فرماندهان و مسئولان کشوری در پایگاه شهید نوژه همدان رونمایی شد و به پرواز درآمد. 

این هواپیمای آموزشی مادون صوت ، پس از گذراندن مراحل تست نهایی، با دستور فرمانده نیروی هوایی ارتش ایران ، نخستین پرواز رسمی خود را بر فراز پایگاه شهید نوژه همدان اجرا کرد.  

این جت آموزشی توسط متخصصان وزارت دفاع و همکاری نیروی هوایی ارتش ایران طراحی و ساخته شده است. 

جت آموزشی پیشرفته تمام ایرانی «یاسین» دارای 12 متر طول، 4 متر ارتفاع و 5 و نیم تُن وزن بدون بار در شرایط برخاست عملیاتی است و می تواند تا سقف 12 کیلومتر به پرواز درآید. 

بال این هواپیما با بیش از 10 متر طول و 24 مترمربع مساحت به شکلی طراحی شده است تا این هواپیما بتواند با حداقل سرعت 200 کیلومتر بر ساعت در دسته بهترین هواپیماهای آموزشی دنیا در نشست و برخاست قرار گیرد و سرعت خود را در سطح دریا به سرعت زیر صوت برساند.

جمهوری اسلامی ایران با طراحی و ساخت این هواپیمای جت آموزش پیشرفته در زمره معدود کشورهای دارنده فناوری هوایی قرار گرفته است و آمادگی دارد این توانمندی را با سایر کشورها به اشتراک بگذارد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 25 مهر 1398 - 13:12:21