دیدار فرستاده ویژه سازمان ملل با ولید المعلم

پنج شنبه 25 مهر 1398 - 9:20:26
دیدار فرستاده ویژه سازمان ملل با ولید المعلم

تهران - الکوثر : گیر پدرسون فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد به سوریه و هیئت همراه او روز چهارشنبه در دمشق با وزیر امور خارجه سوریه دیدار کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «گیر پدرسون» فرستاده ویژه سازمان ملل و «ولید المعلم» وزیر امورخارجه سوریه در این دیدار درباره همه مسائل و تدابیر مربوط به زمینه سازی برای اولین نشست کمیته قانون اساسی گفتگو و مقدمات اولین نشست کمیته قانون اساسی را بررسی کردند. 

اولین نشست کمیته قانون اساسی سوریه اواخر ماه جاری میلادی در ژنو برگزار خواهد شد. 

پدرسون و ولید المعلم بر اهمیت هماهنگی مستمر برای تضمین موفقیت آمیز بودن فعالیت این کمیته و پشت سرگذاشتن هرگونه مانع احتمالی در برابر تحقق این امر تاکید کردند. 

دو طرف تصریح کردند: این که سوری‌ها خودشان هدایت فعالیت این کمیته را بدون هرگونه دخالت خارجی به عهده بگیرند، از اهمیت بسیاری برخوردار است. 

پدرسون و ولید المعلم همچنین تاکید کردند: پایبندی به قواعد و تدابیر توافق شده ضروری است تا دلیلی بر فعالیت کمیته قانون اساسی باشد و دستیابی به هدف مورد نظر را تضمین کند. 

تصمیم تشکیل کمیته برای تدوین قانون اساسی جدید سوریه نخستین بار در مذاکرات صلح این کشور در شهر "سوچی" روسیه در اواخر ژانویه ۲۰۱۸ مطرح شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 25 مهر 1398 - 9:16:28

دسته بندی :