توصیه اندیشمند اسلامی به زائران اربعین: یمن را فراموش نکنید!

سه شنبه 23 مهر 1398 - 18:12:26

تهران- الکوثر: پژوهشگر برجسته علوم اسلامی از زائران اربعین امام حسین(ع) خواست مردم محاصره شده یمن را که این روزها در شرایط بسیار دشواری به سر می برند، فراموش نکنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، استاد شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهانی الکوثر ضمن درود فرستادن بر ملت یمن و توصیف مردم یمن به عنوان «دوستداران محمد(ص)» گفت: همانطور که در روایات آمده است، اهل یمن حامیان محمد (ص) و آل محمد هستند. آنها نوادگان حضرت زهرا سلام الله علیها و بسیاری از آنها نوادگان امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هستند. یمنی ها در طول تاریخ همواره حامی و دوستدار اهل بیت علیهم السلام بوده اند و به همین علت بهای سنگینی پرداخته اند به طوری که معاویه بن ابی سفیان با حمله به یمن 70 تا 120 هزار یمنی را قتل عام کرد زیرا حامی امام حسن (ع) و اهل بیت بودند.

دکتر اسد قصیر افزود: آیا ما از مردم یمن قدردانی کردیم؟ آیا در کنار یمنی ها ایستادیم؟ آیا با حمایت از یمنی ها و ارسال کمک های بشردوستانه، به آنها کمک کردیم؟

وی افزود: برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین که در آن زائران اعم از مسلمان و غیرمسلمان از سراسر دنیا عازم کربلا می شوند، فرصتی برای یاری مردم مظلوم یمن است به همین علت پیشنهاد می کنم روز اربعین به عنوان «روز یاری مظلومان و محرومان و مستضعفان» نام گذاری شود و پیشنهاد می کنم که اربعین امسال «اربعین یمن» معرفی شود که ملتی مظلوم و محروم دارد و در هر ده دقیقه یک کودک یمنی به علت کمبود غذا و دارو جان خود را از دست می دهد. از همه مومنان و زائران اربعین می خواهم از ملت یمن به هر طریقی که می توانند، از طریق رسانه ها یا کمک مالی، حمایت کنند. این وظیفه انسانی و دینی ما است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

از صفحه ندای نور الکوثر فارسی هم دیدن کنید


سه شنبه 23 مهر 1398 - 17:41:55