نگرانی دیده بان حقوق بشر از انتقال عناصر داعش از سوریه به عراق

سه شنبه 23 مهر 1398 - 14:27:36
نگرانی دیده بان حقوق بشر از انتقال عناصر داعش از سوریه به عراق

تهران- الکوثر: "دیدبان حقوق بشر" روز سه شنبه به کشورهای اروپایی درباره انتقال صدها نفر از عناصر گروه تروریستی "داعش" از زندان های "نیروهای دمکراتیک کرد" در سوریه به عراق هشدار داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این سازمان ابراز نگرانی کرد برخی کشورهای اروپایی که نمی خواهند اتباع خارجی عضو داعش به این کشورها بازگردند، سعی در انتقال آنها به عراق دارند، بخصوص پس از این که ترکیه عملیات نظامی خود را علیه کردهای سوریه در شمال این کشور آغاز کرده است و اروپایی بیم دارند که عناصر داعش از فرصت استفاده کرده و فرار کنند.

"بلقیس والی" پژوهشگر امور عراق در دیده بان حقوق بشر گفت کشورهای اروپایی نباید برای انتقال اتباع داعشی خود به عراق تلاش کنند.

وی از دولتهای فرانسه، دانمارک، آلمان، انگلیس و کشورهای دیگر خواست تا اتباع داعشی خود را برگردانند و آنها را به عراق منتقل نکنند.

بسیاری از کشورها پیشتر خواستار انتقال اتباع خود به عراق برای محاکمه بودند.

دادگاه عراق تابستان گذشته 11 نفر از اتباع فرانسوی عضو داعش را که در سوریه بازداشت و برای محاکمه به دادگاه عراق تحویل داده شدند به اعدام محکوم کرد.

نیروهای سوریه دمکراتیک در جریان آزادسازی شهرها و روستاهای تحت اشغال داعش در سوریه، 12 هزار تروریست عضو این گروه را بازداشت کردند که در میان آنها 2500 تا 3 هزار داعشی خارجی از 54 کشور جهان هستند.

نیروهای دمکراتیک سوریه پیشتر تهدید کرده بودند که اگر ترکیه به حملاتش ادامه دهد، دیگر نگهداری از مظنونین به عضویت در گروه تروریستی داعش، "اولویت" آنها نخواهد بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 23 مهر 1398 - 14:27:9