امیرعبداللهیان: آمریکا و صهیونیست‌ ها در پی بازآفرینی‌ بعثی‌ها هستند

سه شنبه 16 مهر 1398 - 14:56:1
امیرعبداللهیان: آمریکا و صهیونیست‌ ها در پی بازآفرینی‌ بعثی‌ها هستند

تهران- الکوثر: دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با اشاره به تحولات اخیر عراق گفت: صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها می‌خواهند بقایای بعثی‌ها را به‌روزرسانی و بازآفرینی کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  "حسین امیرعبداللهیان" دوشنبه شب در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما درباره ناآرامی های اخیر در عراق افزود، امروز صهیونیست ها و آمریکایی ها در حوزه نرم افزاری، فضای مجازی، فرهنگی و اجتماعی برای بی ثبات و ناامن کردن عراق و روی کار آوردن دولت مورد نظر خود تلاش می کنند.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل تصریح کرد، توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی هر بار به جز داعش که خسارت هایی در عراق ایجاد کرد با رأی مردم عراق نقش برآب شد و سیاست های آنها در این کشور شکست خورده است.

برخی از استان‌های عراق از جمله بغداد در روزهای اخیر شاهد برگزاری تظاهرات در اعتراض به وضعیت نامناسب خدمات عمومی، نبود فرصت های شغلی و فساد اداری شده بود.

همزمان با این تظاهرات که به درگیری میان معترضان و نیروهای امنیتی منجر شد، دولت عراق به ریاست "عادل عبدالمهدی" تصمیم‌های مهمی را جهت بهبود اوضاع اقتصادی کشور از جمله تهیه مسکن برای خانواده‌های بی‌بضاعت و کم درآمد، مبارزه با فساد و ایجاد اشتغال برای جوانان اتخاذ کرد.

نخست وزیر عراق همچنین، احزاب سیاسی را به همکاری با دولت برای فراهم کردن همه شرایط جهت ایجاد اصلاحات در کشور دعوت کرد.


سه شنبه 16 مهر 1398 - 11:16:55