انتقاد نخست وزیر پاکستان از رویکرد ضد اسلامی کشورهای غربی

پنج شنبه 4 مهر 1398 - 18:21:20
انتقاد نخست وزیر پاکستان از رویکرد ضد اسلامی کشورهای غربی

تهران - الکوثر : «عمران خان» نخست وزیر پاکستان تاکید کرد کشورهای غربی نباید تروریسم را به اسلام گره بزنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نخست وزیر پاکستان که برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است افزود، تروریسم و افراط گرایی ارتباطی به دین و مذهب ندارد و اگر به کشورهای مختلف نگاه کنیم می بینیم که حتی در کشورهای غیر اسلامی و بین اقشار غیر مسلمان نیز تروریسم وجود دارد.عمران خان اظهار داشت: کشورهای غربی نباید به خود اجازه دهند به بهانه چند تروریست مسلمان به مقدسات اسلامی توهین و علیه مسلمانان کتاب نوشته شود.اظهارات عمران خان واکنشی به فضای حاکم بر کشورهای غربی است که نه تنها دولتها، مسلمانان را آماج اتهام و توهین قرار می دهند بلکه برای شهروندان و گروه های افراطی و تندرو خود نیز فضای مساعدی را فراهم کرده اند تا آنگونه که می خواهند به مقدسات مسلمانان توهین کنند.  

این در حالیست که این دولت ها هر جا که لازم بوده در راستای منافع خود به افراطی گری مجال جولان داده اند و گروههای تروریستی مختلفی را برای پیشبرد اهداف خود ایجاد کرده اند . نمونه این وضعیت، گروههایی همچون القاعده و داعش است که اسناد مختلف نشان می دهد نهادهای اطلاعاتی و مقامات غربی در پیدایش این گروههای تروریستی دست داشته اند.

به طور مثال دونالد ترامپ رییس جمهور کنونی آمریکا بارها اذعان کرده است گروه داعش را دولت قبلی آمریکا و هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت این کشور ایجاد کرد. ایجاد چنین گروههایی نه تنها باعث ناامنی در کشورهای اسلامی شده است بلکه بر شدت اسلام هراسی در غرب بخصوص در بین گروههای تندرو افزوده است. بر اساس گزارش بنیاد پژوهش‌های سیاسی و اقتصادی ترکیه «ستا»  "تاثیر پدیده اسلام‌هراسی، به ویژه در زندگی روزمره مسلمانان اروپا چشم‌گیر شده و امروز به نقطه‌ای رسیده ایم که اسلام‌هراسی به اقدامات دشمنانه علیه مسلمانان در محل کار، خیابان ها و در مدارس تبدیل شده است."یکی از علل فضای ضد اسلامی حاکم بر غرب بازوی رسانه ای این کشورهاست.

شیخ ریحان رضا الازهری کارشناس مطالعات اسلامی ساکن اسکاتلند به خبرگزاری ایرنا می گوید :" رسانه های غربی نقش مهمی در تندرو کردن جوانان ایفا می کنند. این روزها رسانه های غربی از شست و شوی مغزی جوانان مسلمان توسط ایدئولوژی غلط داعش سخن می گویند در حالی که فراموش کرده اند که چطور جوانان غیرمسلمان هر روزه به جمع افراط گرایان می پیوندند؛ روندی که نتیجه ترویج اسلام هراسی و انتشار اطلاعات نادرست از اسلام در رسانه های غربی و شبکه های اجتماعی است وبه همین دلیل رسانه ها باید درباره آنچه منتشر می کنند٬ مسئول شناخته شوند. "

بنابراین در حالی که کشورهای غربی هر روز به بهانه های واهی و به غلط مسلمانان را به حمایت از تروریسم متهم می کنند اما عامدانه چشمان خود را بر روی جنایات علیه مسلمانان در سرزمین های اشغالی فلسطین و در کشمیر تحت کنترل هند بسته اند ، واضح است که نفرت از مسلمانان تشدید و زمینه برای تحرکات ضد اسلامی فراهم تر می شود. در چنین بستری است که حوادث تروریستی همچون حادثه نیوزیلند روی می دهد و گروههای تندرو ضد اسلامی در کشورهای غربی به خود اجازه می دهند گاه و بیگاه به اماکن مقدس مسلمانان حمله کنند بدون آنکه مورد مواخذه قرار بگیرند. 

در چنین شرایطی ، اهمیت سخنان عمران خان آن هم از مقر سازمان ملل خطاب به کشورهای غربی بیشتر قابل درک است . البته واقعیت این است که کشورهای اسلامی و سران این کشورها برای مقابله موثر با پدیده خطرناک اسلام هراسی باید هماهنگ تر و منسجم تر عمل کنند بخصوص اینکه هر آن چه در توان دارند به کار گیرند تا اثبات کنند که گروه های تروریستی تحت پشتیبانی و کمک های مالی سرویس های اطلاعاتی غرب قرار دارند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 4 مهر 1398 - 18:15:0