اردوگاه آوارگان الرکبان سوریه در ایستگاه آخر

چهار شنبه 3 مهر 1398 - 17:12:12
اردوگاه آوارگان الرکبان سوریه در ایستگاه آخر

تهران- الکوثر: سفیر روسیه در سوریه با غیرقانونی دانستن حضور نیروهای آمریکایی در خاک سوریه از تلاش مسکو برای برچیدن اردوگاه الرکبان و اسکان شهروندان این کشور در مناطق امن خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، "الکساندر یفیموف" تصریح کرد که روسیه بر ضرورت ادامه  جنگ علیه گروه های تروریستی در ادلب و شمال شرق سوریه تأکید داشته و خواستار خروج نیروهای بیگانه از این کشور است که غیرقانونی در سوریه حضور دارند.

وی افزود که توافق سوچی میان روسیه و ترکیه پا برجا بوده و روسیه درحال زمینه چینی برای برچیدن اردوگاه الرکبان است.

سفیر روسیه که در مراسم افتتاح مدرسه شهید "عدنان کولکی" در محله "برزه" در حومه دمشق شرکت کرده بود،  گفت،  توافق سوچی که در سپتامبر ۲۰۱۸ میان مسکو و آنکارا درباره ادلب به دست آمد شامل بندهای مشخصی درباره مناطق عاری از سلاح و بازگشایی دو جاده لاذقیه - حلب و حماه-حلب است و مسکو مدام در گفت و گو با دولت آنکارا از جمله نشست اخیر در این کشور بر این بندها تأکید دارد و آنها وعده پایبندی به بندهای توافق سوچی داده اند.

یفیموف درباره حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در سوریه نیز با اشاره به اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و سرگئی لاوروف وزیر خارجه این کشور تصریح کرد که مسکو مخالف حضور غیرقانونی نیروهای خارجی در سوریه و خواستار خروج فوری آنها از این کشور است.

امریکا دارای پایگاه های متعددی در شرق سوریه است و برخی گزارش ها این پایگاه ها را ۱۹ مورد اعلام کرده اند که حدود ۶ هزار نیروی نظامی در آنها حضور دارند و حتی اخباری در ارتباط با کمک این نظامیان به تروریست ها از نظر آموزشی و تجهیزاتی نیز منتشر شده است.

اردوگاه الرکبان تحت کنترل عناصر مسلح وابسته به نیروهای آمریکایی است که در پایگاه التنف حضور دارند.

روسیه بارها هشدار داده که وضعیت الرکبان شبیه یک فاجعه انسانی است و از واشنگتن خواسته تا خروج آوارگان از این اردوگاه را تسهیل دهند.

جبهه غربی - عربی - صهیونیستی به سرکردگی آمریکا که از اسفند ماه ۱۳۸۹ گروه‌های تروریستی را جهت براندازی حکومت سوریه، ایجاد، تجهیز و تسلیح کرد، هم اکنون نیز به اقدامات جنایت بار خود در سوریه ادامه می‌دهد و یکی از این اقدامات جلوگیری از بازگشت آوارگان سوری به منازلشان از اردوگاه‌ها و کشورهای همسایه سوریه است.

با آغاز بحران سوریه، ۱۲ میلیون نفر از جمعیت ۲۳ میلیون و پانصد هزار نفری این کشور (آمار مربوط به سال ۱۳۹۰ است) آواره شدند؛ از این میزان حدود شش میلیون و پانصد هزار نفر به خارج سوریه و حدود پنج میلیون و پانصد هزار نفر نیز در داخل این کشور آواره شدند.


چهار شنبه 3 مهر 1398 - 8:4:27