سردار باقری: امارات و عربستان به دامان اسلام بازگردند

سه شنبه 2 مهر 1398 - 11:26:34
سردار باقری: امارات و عربستان به دامان اسلام بازگردند

تهران- الکوثر: رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران امارات و عربستان را در رأس کشورهایی هستند که علیه ایران توطئه می کنند و ابراز امیدواری کرد این دو کشور به دامان اسلام بازگردند و با ایران همکاری کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سرلشکر محمدحسین باقری در نشست علنی امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایران در طی قرن های گذشته به عنوان کشوری ضعیف و عقب مانده شناخته می شده و در قرن بیستم به عنوان حلقه زنجیره استکبار غربی مسئولیت های غیربومی از ناحیه آمریکا و ناتو برعهده داشته است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: در 40 سال اخیر ایران با شاخص های دیگری مانند انقلاب اسلامی، رهبری بی نظیر امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و شاخصی با عنوان افتخار 8 سال دفاع مقدس در بین کشورهای جهان شناخته شده است.

سرلشکر باقری ادامه داد: در 40 سال اخیر هرگاه ایران مورد تجاوز قرار گرفت، به نحو دیگری عمل کرد و کارنامه دیگری را از خود نشان داد، این در حالی بود که استکبار جهانی از کشوری حمایت کرد که برای شروع جنگ 8 ساله خود را آماده کرده بود.

وی افزود: با قاطعیت می توان گفت در طول دفاع مقدس 5 هزار تانک و نفربر عراق و 450 فروند هواپیمای عراق نابود شد، اما رژیم بعثی در پایان جنگ 7 هزار تانک و نفربر و 600 هواپیمای روزآمد جهان را در اختیار داشت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: همین کشورهای اروپایی مانند فرانسه و انگلیس سلاح و پشتیبانی سیاسی در اختیار صدام قرار می دادند و آلمان سلاح شیمیایی به رژیم بعثی می داد و اکنون نیز همین کشورها به تعهدات برجامی خود عمل نمی کنند و بیانیه صادر می کنند.

سرلشکر باقری در ادامه با بیان اینکه ملت سختکوش با وحدت کامل و رهبری امام (ره) و به پشتوانه نصرت الهی توانست توسط نیروهای مسلح خود، صحنه را کاملا تغییر دهد، گفت: ملت ایران با مقاومت، دشمن را متوقف و از کشور بیرون کرد و در نهایت با سربلندی دفاع مقدس را خاتمه داد.

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که دشمنان کشورمان از تجاوز مستقیم ناامید و ترسان هستند که باید آن را از برکات دفاع مقدس دانست، عنوان کرد: اکنون نیز باید با یکدلی و دوری از جناح گرایی و حزب گرایی در مسیر آرمان ها دست در دست یکدیگر دهیم و اگر اراده و اقدامی نسبت به تجاوز به کشور صورت گیرد با قاطعیت در برابر آن بایستیم و همان رفتاری که با پهپاد متجاوز و کشتی متخلف انگلیسی صورت گرفت داشته باشیم.

سردار سرلشکر باقری ادامه داد: نتیجه تجاوز به کشورمان، انهدام و اسارت خواهد بود اما به کشورهای منطقه نیز اعلام می کنیم با هیچ کدام از شما دشمنی نداریم و امارات و عربستان که در رأس کشورهایی هستند که علیه ما توطئه می کنند راه را گم کرده اند و باید به دامان اسلام بازگردند و با ایران همکاری کنند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 2 مهر 1398 - 11:24:29