عربستان زندان اسرای جنگی در یمن را بمباران کرد؛ 150 کشته و زخمی

یک شنبه 10 شهریور 1398 - 13:28:9
عربستان زندان اسرای جنگی در یمن را بمباران کرد؛ 150 کشته و زخمی

تهران- الکوثر: جنگنده‌های ائتلاف سعودی با هدف قرار دادن زندانی مملوء از اسرای جنگی در استان «ذمار» یمن ده‌ها نفر را کشتند و دهها نفر را بشدت مجروح کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،   «عبدالقادر مرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسرا در یمن اعلام کرد، جنگنده‌های ائتلاف سعودی بامداد امروز (یکشنبه) یک زندان محل نگهداری اسرای جنگی را بمباران کرد.

استان «ذمار» در ۹۹ کیلومتری صنعاء (پایتخت) قرار دارد.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، این مقام یمنی گفت: در این زندان ده‌ها نفر از اسرای دشمن محبوس بودند و چندین نفر کشته و زخمی شده‌اند. سرنوشت بسیاری از اسرا همچنان نامشخص است و تیم‌های امداد به دلیل شدت بمباران نتوانسته‌اند به مکان مورد هدف برسند.

مرتضی ادامه داد، این زندان برای ائتلاف سعودی و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ شناخته شده است و صلیب سرخ چندین بار از آن بازدید کرده است.

وی سپس ائتلاف متجاوز و در رأس آن عربستان سعودی و امارات را مسؤول کامل هدف قرار دادن این زندان دانست.

۵۰ کشته و ۱۰۰ زخمی

شبکه «المیادین» به نقل از وزارت بهداشت یمن اعلام کرد، تا کنون ۵۰ نفر در این حملات کشته و ۱۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

مرکز حقوق بشری «عین الانسانیه» این جنایت را بشدت محکوم و تأکید کرد، ائتلاف متجاوز به فرماندهی سعودی به انجام جنایات خود همچنان ادامه می‌دهد.

این مرکز در ادامه از جامعه بین‌الملل و در رأس آن سازمان ملل و شورای امنیت درخواست کرد به مسؤولیت‌های خود در این زمینه عمل کند.

هفته گذشته چهارشنبه، ششم شهریور، «طه المتوکل» وزیر بهداشت و مسکن دولت نجات ملی یمن در خلال ارزشیابی و بازرسی از بیمارستان‌های تخصصی صنعاء گفت که از ابتدای آغاز تهاجم ائتلاف سعودی، بیش از ۱۴۰ هزار یمنی کشته و زخمی شده‌اند.


یک شنبه 10 شهریور 1398 - 13:12:57

پربازدیدها