محل برگزاری گفتگوی احتمالی آمریکا و انصارالله مشخص شد

چهار شنبه 6 شهریور 1398 - 12:17:36
محل برگزاری گفتگوی احتمالی آمریکا و انصارالله مشخص شد

تهران- الکوثر: شبکه خبری «الحره» وابسته به آمریکا اعلام کرد، اگر گفت‌وگوی آمریکا با انصارالله یمن انجام شود، این مذاکرات در کشور عمان برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شبکه تلویزیونی «الحره» وابسته به دولت آمریکا روز سه‌شنبه هم‌زمان با گزارش روزنامه «وال استریت ژورنال»، گزارش داد ایالات متحده قصد دارد مذاکرات مستقیم با انصارالله را با هدف دستیابی به آتش‌بس در یمن آغاز کند.

روز گذشته وال استریت ژورنال نیز خبر داد دولت آمریکا در تدارک مذاکرات مستقیم با انصارالله یمن و ترغیب ریاض برای اجرای مذاکرات محرمانه با این گروه است.

شبکه الحره به نقل از «منابع آگاه» در واشنگتن بدون افشای نام آنها اعلام کرد، این مذاکرات در صورت برگزار شدن، طی هماهنگی با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و در کشور عُمان خواهد بود که به نظر می‌رسد در راستای تلاش برای حل بحران یمن باشد.

طبق این گزارش، در صورتی که این گفت‌وگوها برگزار شود نخستین گفت‌وگوی مستقیم بین واشنگتن با طرف یمنی (انصارالله) خواهد بود.

تلاش‌های جدید آمریکا برای پایان دادن به جنگ یمن در حالی انجام می‌شود که عربستان سعودی نه تنها به اهداف خود در جنگ یمن نرسیده بلکه در جنوب یمن با امارات دچار اختلاف است و در مرزهای جنوبی خود شاهد حضور نیروهای انصار الله و ارتش یمن است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 6 شهریور 1398 - 11:58:53