تحرکات «مشکوک» نیروهای آمریکایی در عراق

چهار شنبه 6 شهریور 1398 - 8:36:25
تحرکات «مشکوک» نیروهای آمریکایی در عراق

بغداد- الکوثر: عضو شورای سیاسی جنبش النجباء عراق روز سه‌شنبه گفت که نیروهای آمریکایی اخیرا تحرکات خود در منطقه «الشرقاط» و غرب موصل و مناطق صحرایی عراق را افزایش داده‌اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «فراس الیاسر» با بیان اینکه آمریکا در صدد افزایش تعداد نیروهای خود در مناطق مذکور است، افزود: «اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد نیروهای ویژه آمریکا در مناطق آزاد شده صلاح الدین، الانبار و دیگر مناطق مرزی عراق حضور مستمر دارند».

عضو شورای سیاسی جنبش النجباء عراق تاکید کرد «نیروهای آمریکایی در غرب موصل و مناطق الشرقاط پرسه می‌زنند و این تحرکات شک‌برانگیز خود دلیلی است بر اینکه آمریکا در حوادث دشت نینوی دست دارد».

وی گفت طبق گزارش دستگاه اطلاعاتی الحشد الشعبی، نیروهای آمریکایی برای انتقال عناصر تروریستی داعش به داخل و خارج عراق، عملیات هلی‌برن انجام می‌‌دهند.

بر اساس گزارش وبگاه خبری السومریه نیوز، در حال حاضر شش هزار نیروی نظامی آمریکایی به بهانه مبارزه با تروریسم و آموزش و مشاوره نظامی و امنیتی در عراق حضور دارند و علاوه بر آن یک سری نیروهای ویژه برای انجام ماموریت‌های مختلف در داخل خاک عراق و سوریه مستقر هستند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 6 شهریور 1398 - 8:32:31