نخستین خط کشتی‌رانی میان بوشهر و دوحه راه‌اندازی شد

دو شنبه 4 شهریور 1398 - 12:4:19
نخستین خط کشتی‌رانی میان بوشهر و دوحه راه‌اندازی شد

تهران- الکوثر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ایران از حرکت نخستین کشتی باری-مسافری میان بوشهر و دوحه در هفته جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سیاوش ارجمندزاده، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ایران از حرکت نخستین کشتی باری-مسافری میان بوشهر و دوحه در هفته جاری خبر داد و گفت: این کشتی می‌تواند 1600 نفر مسافر و حدود 2000 تن بار را به صورت کانتینری جابه‌جا کند.

وی اظهار داشت: نخستین خط کشتی‌رانی مداوم ایران با قطر در هفته جاری راه‌اندازی شده و به صورت مستمر قرار است هفته‌ای یک بار بوشهر را به مقصد دوحه قطر ترک کند. این کشتی می‌تواند بار و مسافر را به صورت همزمان جابه‌‌جا کند و به دلیل آنکه قرار بود در ابتدا برای نخستین سفر آن، تنها بار را به قطر بفرستیم و تصمیم عوض کند، وقفه‌ای به وجود آمد.

ارجمندزاده با بیان این‌که هنوز هیچ بلیتی از کشتی قطر-بوشهر فروخته نشده است، افزود: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته، مقرر شد تا سفر کشتی بوشهر-قطر به صورت رفت و برگشت و تور چهار تا پنج روزه بین 200 تا 500 دلار باشد که بسته به نوع هتل و کلاس سفر متفاوت است و فاصله بوشهر تا قطر 200 مایل بوده و این سفر بسته به سرعت کشتی و شرایط جوی بین 12 تا 20 ساعت طول می‌کشد./ایسنا


دو شنبه 4 شهریور 1398 - 11:40:27