تشدید تقابل مزدوران امارات و مزدوران سعودی در استان شبوه یمن

یک شنبه 3 شهریور 1398 - 16:14:12
تشدید تقابل مزدوران امارات و مزدوران سعودی در استان شبوه یمن

تهران- الکوثر: به دنبال سیطره کامل نیروهای دولت مستعفی یمن وابسته به ریاض بر شهر عتق در استان شبوه، شورای انتقالی جنوب یمن وابسته به ابوظبی نیرو و تجهیزات نظامی بیشتری به استان شبوه ارسال کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، منابع محلی اعلام کردند، نیروهای کمکی و تجهیزات نظامی گسترده شورای انتقالی جنوب یمن از استان های عدن و لحج وارد منطقه النقبه در جنوب شهر عتق؛ د ر استان شبوه شدند.

پس از اینکه دولت مستعفی یمن کنترل کامل خود را بر شهر عتق و همه راه‌های منتهی به آن اعلام کرد، تجهیزات شورای انتقالی جنوب یمن وارد این منطقه شد.

این دومین بخش از نیروها و تجهیزاتی است که وارد استان شبوه می‌شود و شامل 32 خودروی زرهی مجهز به سلاح "دوشکا" و سه گردان مجهز به تسلیحات سنگین است تا نیروهای ویژه شبوه، وابسته به شورای انتقالی جنوب مجهزتر شوند و مقدمات حمله به عتق فراهم گردد.

منابع نظامی دولت مستعفی یمن تاکید کردند، نیروهای ارتش وابسته به این دولت پیشروی خود را به سمت جنوب عتق با هدف ممانعت از هرگونه پیشروی احتمالی نیروهای شورای انتقالی آغاز کردند.

به دنبال تغییر آرایش نیروهای شورای انتقالی و خروج آنها از پادگان جردا،‌ درگیری‌ها میان نیروهای ارتش دولت مستعفی و نیروهای انتقالی در مسیر رابط میان عتق و منطقه العبر از سر گرفته شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 3 شهریور 1398 - 15:58:51