خاطره هوشیار زیباری از توسل به مرجعیت عراق در برابر حاکم آمریکایی

پنج شنبه 31 مرداد 1398 - 10:40:52
خاطره هوشیار زیباری از توسل به مرجعیت عراق در برابر حاکم آمریکایی

تهران- الکوثر: هوشیار زیباری که قبلا وزیر امور خارجه و وزیر دارایی عراق بوده است در مصاحبه ای طولانی با «ایندیپندنت عربی» اطلاعات قابل توجهی درباره اوضاع عراق در مرحله بعد از براندازی صدام فاش کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، زیباری گفت: "بعد از اینکه پل برمر حاکمیت عراق را به دست گرفت و حاکم اصلی و واقعی عراق شد، در یکی از جلسات بین دو رئیس - جلال طالبانی و مسعود بارزانی - نشسته بودم، و بعد از خوشامد گویی، به ما گفت که آدمهای خوبی هستیم اما یکدفعه حرفش را عوض کرد و گفت: من فرمانده هستم و من هستم که این کشور را اداره خواهم کرد، و شماها اگر نقشی می خواهید داشته باشید فقط می توانید مشاور باشید، و من یک مصوبه ای از سازمان ملل در دست دارم، و ما سعی خواهیم کرد که عراق را اداره کنیم و حاکم خواهیم بود، و حاکمیت ما قانونی است".
با زبان بی زبانی به ما گفت "خدا قوت، کار شما به پایان رسید" خطابش به تمامی اعضا و تشکلهای مخالف بود‌.
زیباری افزود: "مام جلال" آنچه را که شنید باور نداشت و خیلی یکه خورد. بعد از اینکه صحبت های برمر را برای بارزانی ترجمه کردم، سریعا در جواب برمر گفت: "حالا که نقش ما تمام شد، ما فردا به اربیل باز خواهیم گشت"، "مام جلال" هم گفت "ما میخواستیم شراکت داشته باشیم، اما این موضع گیری باعث افسوس است، و اگر شما می توانید کشور را اداره کنید، ما برمیگردیم".
زیباری ادامه داد: بعد از بازگشت ما به هتل، رئیس بارزانی دستور آماده کردن خودروها را برای بازگشت صادر کرد. به او گفتم: خیر، شما یک ماموریت دیگری داری، این شخص باید بداند که در این کشور رهبران واقعی هم هستند، و باید با آقای سیستانی (مرجع شیعیان) در نجف یک دیداری داشته باشید، ایشان گفت: میتوانی ترتیب این قضیه را بدهی؟ به او گفتم: امروز و فردا این کار را خواهم کرد. بعد از آن به سمت نجف حرکت کردیم، همراه ما تعدادی خبرنگار هم بودند.
زیباری افزود: بعد از برگشت دیداری با برمر داشتیم، به من گفت: "نگفته بودی که می خواهی به نجف بروی، پیامی داشتم که می خواستم به سیستانی برسانی"، به او گفتم: رفتن ما به نجف برای این بود که به شما بگوییم که این کشور دارای رهبران بزرگی است، پیام ما هم رسید". 



برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 31 مرداد 1398 - 10:40:42