دیدار ظریف با ولیعهد و وزیر امور خارجه کویت

یک شنبه 27 مرداد 1398 - 16:3:13
دیدار ظریف با ولیعهد و وزیر امور خارجه کویت

تهران - الکوثر : وزیر امور خارجه کشورمان که به کویت سفر کرده است، پیش از ظهر امروز با نواف جابر الصباح ولیعهد کویت دیدار و گفتگو کرد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، به نقل از مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه، در این دیدار ولیعهد کویت ضمن خوشامدگویی گرم و صمیمانه به وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، از علاقه امیر کویت برای دیدار با آقای ظریف یاد کرد که به علت بیماری این دیدار میسر نشد. 
آقای نواف جابر الصباح، مصالح منطقه را بالاتر و مهمتر از هر چیزی خواند و افزود: ما همواره برای همکاری و گفتگو آماده ایم و آن را به مصلحت منطقه و امنیت و ثبات آن می دانیم.  
آقای ظریف نیز در این دیدار با آرزوی سلامتی و شفای عاجل برای امیر کویت، ایشان را یکی از رهبران با درایت در منطقه خواند. 
وزیر امور خارجه جمهوری سلامی ایران روابط ایران و کویت را دوستانه و برادرانه خواند و خواستار توسعه و تعمیق روابط دو کشور شد. 
وی با اشاره به لزوم همکاری کشورهای منطقه با توجه به تحولات جاری و پیش رو، اظهار داشت: ما و شما در این منطقه ماندنی هستیم و بیگانگان رفتنی اند. 

دکتر ظریف همچنین در محل وزارت امور خارجه این کشور با همتای کویتی خود دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار در خصوص ابعاد مختلف روابط دو جانبه، مسائل منطقه ای از جمله سوریه و یمن، شرایط جاری در منطقه خلیج فارس، مهمترین مسائل بین المللی و سایر موضوعات مورد علاقه گفتگو و تبادل نظر شد.   


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 27 مرداد 1398 - 15:44:29