انتقاد شدید ایلهان عمر نماینده کنگره آمریکا از ممنوعیت ورودش به فلسطین اشغالی

شنبه 26 مرداد 1398 - 13:40:3
انتقاد شدید ایلهان عمر نماینده کنگره آمریکا از ممنوعیت ورودش به فلسطین اشغالی

تهران - الکوثر : رژیم صهیونیستی که در سال های اخیر با قوت گرفتن جنبش "بایکوت، منع سرمایه گذاری و تحریم اسرائیل" (بی دی اس) مواجه است، تلاشی مذبوحانه برای مقابله با هواداران این جنبش در پیش گرفته و ورود این افراد را به فلسطین اشغالی ممنوع کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ،  در این راستا وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه 15 اوت اعلام کرد کابینه این رژیم با استناد به قانون مقابله با حامیان جنبش تحریم اسرائیل، از ورود "ایلهان عمر" و "رشیده طالب" دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا به سرزمین‌های اشغالی جلوگیری خواهد کرد. رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۷ قانونی را تصویب کرد که به موجب آن، هر فردی که از جنبش تحریم اسرائیل حمایت کند، باید از ورود به سرزمین‌های اشغالی منع شود. پیش تر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به مشاورانش گفته بود که تل آویو باید از قانون ضد تحریم اسرائیل استفاده و از ورود دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا به سرزمین‌های اشغالی جلوگیری کند.

ایلهان عمر روز پنج‌شنبه طی بیانیه‌ای در واکنش به این تصمیم رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «نخست‌وزیر نتانیاهو تحت فشار رئیس‌جمهور ترامپ از ورود نمایندگان آمریکا به اسرائیل جلوگیری کرد و این هتاکی آشکار محسوب می‌شود. طنزآمیز است که اسرائیل خود را تنها دموکراسی غرب آسیا می‌داند اما تصمیمی اتخاذ می‌کند که هم اهانت به ارزش‌های دموکراتیک است و هم  پاسخی دلسردکننده به مقامات یک کشور متحد.»
با این حال اقدام اسرائیل با استقبال دونالد ترامپ مواجه شد. ترامپ در توئیتر نوشت: «اگر اسرائیل از ورود عمر و طالب جلوگیری نمی‌کرد، در واقع از خود بزرگ منشی نشان داده بود. این دو نفر از اسرائیل و یهودیان متنفرند و ذهنیت آنها هرگز تغییر نخواهد کرد.»
در واقع ترامپ که به شدت نژادپرست است و چندی قبل هم این دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا را در کنار دو نماینده لاتین تبار دیگر مورد حملات لفظی نژادپرستانه خود قرار داده بود، اکنون از موضع اسلام ستیزی و تنفر از مسلمانان، از اقدام رژیم صهیونیستی در ممنوع ساختن ورود ایلهان عمر و رشیده طالب به فلسطین اشغالی استقبال می کند. ترامپ بارها در فضای مجازی و رسانه‌ها با ایلهان عمر درگیری لفظی داشته است.

به رغم اقدامات رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از گسترش جنبش "بایکوت، منع سرمایه گذاری و تحریم اسرائیل"، این جنبش  در عمل  سال به سال توسعه بیشتری پیدا کرده است. این جنبش، کارزاری بین‌المللی برای فشار بر رژیم صهیونیستی به دلیل اشغال اراضی فلسطینی و شهرک سازی در این اراضی است.این جنبش که در سال 2005 با حمایت 171 فلسطینی  ایجاد شد، تا کنون توانسته است همراهان زیادی را در سراسر جهان از جمله در اروپا و آمریکا به دست آورد. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره این جنبش اظهار داشته که قصد طراحان آن "نابودی اسرائیل" است. 
ورود دو نماینده زن مسلمان کنگره امریکا به این جنبش ضربه سیاسی سختی را متوجه اسرائیل کرده است. در این راستا ایلهان عمر و رشیده طالب دو نماینده دموکرات، کمپین "تحریم اسرائیل" را داخل این حزب با حمایت جنبش "بی دی اس" آغاز کردند. طالب 42 ساله فلسطینی‌تبار و نماینده ایالت میشیگان در مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشته است که می‌خواهد بر مسائلی همچون نژادپرستی و نقض حقوق انسانی فلسطینی‌ها از سوی اسرائیل تمرکز کند. ایلهان عمر نماینده زن باحجاب مجلس نمایندگان آمریکا و نماینده ایالت مینه‌سوتای آمریکا نیز گفته که در تلاش برای ایجاد توازنی در موضع آمریکا است که اولویت را به اسرائیل می‌دهد.

ایلهان عمر نیزکه قبلا نیز از نقش لابی‌های صهیونیستی در آمریکا انتقاد کرده، تحت فشارهای شدید و بی‌سابقه این لابی در ساختار سیاسی آمریکا قرار گرفته است، همچنان مصمم به تداوم رویکرد کنونی خود در انتقاد از رژیم صهیونیستی و سیاست حمایت بی قید وشرط دولت ترامپ از آن است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 26 مرداد 1398 - 13:28:33