رژیم صهیونیستی همسو با ترامپ علیه نمایندگان مسلمان کنگره آمریکا

جمعه 25 مرداد 1398 - 20:24:15
رژیم صهیونیستی همسو با ترامپ علیه نمایندگان مسلمان کنگره آمریکا

تهران - الکوثر : الهان عمر و رشیده طالب، دو نماینده کنگره آمریکا قرار بود امروز جمعه با سفر به سرزمین های اشغالی از مسجد الاقصی بازدید کنند اما وزارت خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد، دو عضو مسلمان کنگره آمریکا حق ورود به فلسطین اشغالی را ندارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ،  این دو نماینده دموکرات کنگره آمریکا اعلام کردند که قصد دارند به منظور درک بهتر اوضاع به فلسطین اشغالی سفر کنند و رشیده طالب هم قصد دارد با اعضای خانواده خود در کرانه باختری دیدار کند.
پیش از این، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گفت: ایلهان عمر و رشیده طالب اجازه ورود به قدس را نخواهند داشت.
اقدام رژیم صهیونیستی در ممانعت از ورود دو عضو کنگره آمریکا به سرزمین های اشغالی، اقدامی بی سابقه است. این ممانعت به دلیل انتقادهای ایلهان عمر و رشیده طالب از سیاست ها و اقدام های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها انجام می شود.
در همین حال، این دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا از حامیان کمپین تحریم رژیم صهیونیستی هستند و اخیراً نیز طرحی را ارائه کردند که به آمریکایی‌ ها نیز حق مشارکت در کمپین ‌های دعوت به تحریم اسرائیل را می ‌دهد.
رژیم صهیونیستی این سیاست ها و اقدام های دو نماینده مسلمان کنگره آمریکا را "یهودستیزی" می داند، در حالی که این اقدام ها، مخالفت این دو نماینده کنگره با جنایت ها و رویکرد نژادپرستانه رژیم اسرائیل محسوب می شود.
نکته دیگر این است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از اقدام مقامات صهیونیست در ممانعت از سفر این دو نماینده کنگره آمریکا به سرزمین‌ های اشغالی استقبال کرد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در حالی که به طور آشکار و غیرقانونی در قالب طرح معامله قرن از سیاست ها و جنایت های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها حمایت می کند، هیچ گونه انتقاد از اسرائیل را از سوی نمایندگان کنگره یا هر کسی دیگر در ساختار قدرت آمریکا بر نمی تابد.
رئیس جمهوری آمریکا در حالی ایلهان عمر و رشیده طالب را "نژادپرست" می داند که شخص دونالد ترامپ سمبل نژادپرستی در ساختار قدرت آمریکا محسوب می شود. ترامپ جولای گذشته در اظهاراتی نژادپرستانه علیه 4 زن نماینده کنگره که اصالت فلسطینی، سومالیایی و پورتوریکویی دارند، بازگشت آنها را به کشورهایشان خواستار شده بود.
موضوع دیگر این است که ممانعت از سفر ایلهان عمر و رشیده طالب به سرزمین های اشغالی بیانگر این است که رژیم صهیونیستی نه فقط از مقاومت مردم و گروههای فلسطینی بلکه حتی از حمایت کلامی شخصیت های خارجی از فلسطین نیز هراس دارد.
این هراس به حدی است که کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، در دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم یک جلسه محرمانه در خصوص سفر ایلهان عمر و رشیده طالب، دو عضو مسلمان کنگره آمریکا به سرزمین ‌های اشغالی برگزار شده و خروجی این جلسه ممانعت از انجام این سفر بود.
نکته پایانی این است که اقدام اسرائیل در ممانعت از ورود دو نماینده مسلمان کنگره به سرزمین های اشغالی و حمایت آشکار رئیس جمهوری آمریکا از این تصمیم غیرقانونی نشان دهنده این است که نتانیاهو و ترامپ هیچ اعتقادی به ارزش های دموکراتیک از جمله تحمل مخالف ندارند.
ایلهان عمر، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز پس از اقدام رژیم صهیونیستی در منع ورودش به اراضی اشغالی‌فلسطین گفت: اقدام اسرائیل توهین به ارزش‌های دموکراتیک است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 25 مرداد 1398 - 19:55:18