نشست شورای امنیت در باره سوریه و تاکید مسکو بر حمایت غرب از تروریست ها

جمعه 18 مرداد 1398 - 12:23:3
نشست شورای امنیت در باره سوریه و تاکید مسکو بر حمایت غرب از تروریست ها

تهران - الکوثر : سوریه از سال 2011 درگیر ناآرامی و سپس جنگ داخلی بین دولت قانونی سوریه و متحدان آن از یک طرف و گروههای تروریستی مورد حمایت غرب و شرکای عرب آن بوده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، نشست شورای امنیت روز چهارشنبه درباره سوریه وبا موضوع بازداشت شدگان و مفقودان در سوریه برگزارشد. در این نشست "دیمیتری پولیانسکی" معاون نماینده  روسیه در سازمان ملل ، غربی ها را به حمایت از تروریست ها در سوریه متهم کرد و گفت: جامعه بین الملل باید بیش از حرف برای بازسازی سوریه پس از بحران عمیقی که توسط کشورهای خارجی در این کشور ایجاد شد، کمک کنند. 

پولیانسکی یادآور شد: این نیروهای خارجی از برخی کشورهایی آمده اند که اکنون عمیق ترین نگرانی های خود را درباره شرایط انسانی در سوریه ابراز می کنند.

معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد ادامه داد: انتظار داشتیم همکاران غربی ما متقابلا درباره شرایط سرزمین های اشغالی توسط تروریست ها در سوریه هم گزارشی ارائه کنند و بگویند که در آنجا چه قانونی بر مردم حاکم است.

آمریکا در راس ائتلاف غربی و عربی پس از وقوع بحران سوریه در سال 2011 برای پیشبرد منافع و رسیدن به اهداف مد نظر خود، به ویژه سرنگونی دولت قانونی سوریه و نابودی محور مقاومت ، به حمایت از گروههای تروریستی در این کشور به ویژه داعش و جبهه النصره پرداختند.

با این حال پس از 8 سال تلاش بی ثمر اکنون دورنمای شکست کامل گروههای تروریستی بیش از پیش نمایان شده است. اکنون این گروهها به رهبری هیئت التحریر الشام (جبهه النصره سابق) به نقض آتش بس در مناطق کاهش تنش پرداخته و همین مساله واکنش ارتش سوریه و متحدان آن را برانگیخته است.

اکنون غربی ها به بهانه های حقوق بشری عملا به هواداری از تروریست ها و محکوم کردن مبارزه ارتش سوریه با آنها پرداخته اند. "لوی فلوح" معاون نماینده سوریه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت درباره سوریه، به حمایت های مادی  و تسلیحاتی آمریکا، بریتانیا و فرانسه از تروریست ها در سوریه  اشاره کرد  تاکید کرد :  این سه کشور تمام تلاش خود را بکار بسته‌اند تا از نابودی گروه های تروریستی در سوریه جلوگیری کنند. 

وی سوء استفاده هیات های آمریکا، بریتانیا و فرانسه از تریبون شورای امنیت به منظور تخریب چهره دولت سوریه را غیر قابل قبول دانست. 

به گفته فلوح : نادیده گرفتن سرنوشت گمشدگان و ربوده شدگان نزد گروه های تروریستی و چشم پوشی از رنج اهالی مناطق اشغالی، دوگانگی سیاسی بعضی کشورهای عضو سازمان ملل را تایید می کند."به رغم این رویکرد غربی ها ، اما دولت قانونی سوریه  بر یافتن راه حل سیاسی پایدار و ادامه روند نابودی کانون ها و مراکز حضور تروریسم در سوریه تاکید دارد.

 مسکو به عنوان هم پیمان دمشق در جنگ علیه گروههای تروریستی در سوریه نیز بارها تاکید کرده که آمریکا به عنوان سردمدار غرب مانع اصلی در مسیر پایان دادن به بحران سوریه است.

دولت سوریه و مقامات ارشد این کشور هم بارها از نقش منفی غرب در عرصه سوریه و به ویژه سیاست آمریکا برای تداوم تنش و درگیری در سوریه انتقاد کرده اند. 

به گفته "ایوان ایپولیتوف" کارشناس سیاسی:هدف آمریکا در سال های اخیر همواره استفاده ابزاری از تروریسم و افراط گرایی برای پیشبرد سیاست خارجی این کشوربوده و پیامد این مساله، تضعیف کشورهای خاورمیانه و ایجاد زمینه رشد تروریسم و افراط گرایی بوده است.

با این حال اقدامات نظامی اخیر ارتش سوریه و متحدان آن نشان می دهد که دمشق به رغم مخالفت ها و کارشکنی های غرب در زمینه برخورد با گروههای تروریستی در سوریه و تلاش برای حمایت همه جانبه از آنها ، عزم خود را برای آزاد سازی مناطق تحت اشغال تروریست ها جزم کرده و بدون هراس از تهدیدات و فشارها این مسیر را تا پیروزی نهایی بر آنها ادامه خواهد داد.   


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 18 مرداد 1398 - 10:45:9