عباس: دیکته های دولت آمریکا در موضوع فلسطین را نمی پذیریم

پنج شنبه 17 مرداد 1398 - 14:33:0
عباس: دیکته های دولت آمریکا در موضوع فلسطین را نمی پذیریم

تهران- الکوثر: «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز چهارشنبه در دیدار با هیاتی از کنگره آمریکا در رام الله، با سیاست های «دونالد ترامپ» در قبال فلسطین مخالفت کرد و گفت: دیکته های دولت آمریکا در این خصوص را نمی پذیرم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عباس در دیدار با هیات کنگره آمریکا به ریاست «استنی هویر» رهبر اکثریت مجلس نمایندگان از حزب دموکرات، بر لزوم برپایی دو کشور فلسطینی و یهودی بر اساس قطعنامه های بین المللی تاکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در این دیدار مخالفت خود را با تصمیمات دولت آمریکا در خصوص قدس، موضوع آوارگان، مرزها و امنیت اعلام کرد و گفت که دیکته های طرف آمریکایی را نمی پذیرد.

وی همچنین گفت که رژیم صهیونیستی به توافق های دوجانبه مورد حمایت جامعه جهانی احترام نمی گذارد و بر نابودی آن ها اصرار می ورزد، مساله ای که باعث شده تا فلسطین تصمیم به توقف این توافق ها بگیرد.

از سوی دیگر اعضای هیات آمریکایی حمایت کامل خود را از راه حل دو کشوری و تحقق صلح اعلام کردند.

دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا دسامبر ۲۰۱۷ (آذر/ دیماه ۹۶) در اقدامی کاملاً غیر قانونی و در تعارض با قطعنامه های سازمان ملل متحد و شورای امنیت، قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت و سفارت این کشور را از تل‌آویو به این شهر منتقل کرد.

همچنین طرح های رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک سازی در مناطق اشغالی فلسطین از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ شدت و سرعت بیشتری گرفته است.


پنج شنبه 17 مرداد 1398 - 8:51:51