انتقاد کره شمالی از اقدامات شورای امنیت سازمان ملل ضد پیونگ یانگ

سه شنبه 15 مرداد 1398 - 19:21:4
انتقاد کره شمالی از اقدامات شورای امنیت سازمان ملل ضد پیونگ یانگ

تهران - الکوثر : وزارت خارجه کره شمالی  با رد بیانیه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد در ارتباط با آزمایش‌های اخیر موشکی این کشور، اعلام کرد، اینگونه اقدامات ، چشم انداز صلح در شبه جزیره کره را پیچیده‌ تر می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شورای امنیت سازمان ملل متحد اخیرا در بیانیه ای اقدامات  کره شمالی در بهینه سازی تسلیحات خود را به عنوان «نقض قطعنامه‌های سازمان ملل» توصیف کرد.  

در  بیانیه وزارت خارجه کره شمالی همچنین آمده است ، پیونگ یانگ هیچگونه تحریم‌هایی که توسط سازمان ملل متحد ضد پیونگ یانگ وضع شده را نمی‌پذیرد.  

از نظر کره شمالی توسعه برنامه های موشکی در شرایطی که همچنان تهدیدات کاخ سفید ادامه یافته است ضرورتی اجتناب ناپذیر در چارچوب افزایش توانمندی ها برای مقابله با هر گونه حمله احتمالی است.  
مقامات کره شمالی بارها اعلام کرده اند  تا زمانی که سیاست ها و اقدامات خصمانه و تهدیدآمیز کاخ سفید متوقف نشود این کشور برای تامین امنیت و منافع ملی خود الزاما باید ظرفیت های خود را برای مواجهه احتمالی با حملات آمریکا ارتقا بخشد.
البته این حق به طور طبیعی برای هر کشوری وجود دارد که توانایی دفاعی خود را متناسب با تغییرات در شکل و ماهیت تهدیدها افزایش دهد.
درحالی شورای امنیت سازمان ملل تحت فشارهای آمریکا بیانیه علیه کره شمالی صادر کرده است که آن کشور خود بیشترین بودجه نظامی در جهان را دارد و سالانه صدها میلیارد دلار برای نوسازی و به روزرسانی تجهیزات و فناوری های تسلیحاتی خود هزینه می کند.  

دولت آمریکا عملا با ایجاد استاندارهای دوگانه در موضع افزایش ظرفیت ها و توانایی های دفاعی هر گونه اقدام دولت های مستقل یا مخالف سیاست های زور گویانه و یکجانبه کاخ سفید را موجب تهدید برای امنیت بین المللی می خواند و در همین راستا از ابزار تهدید یا تحریم برای مقابله با این دولتها یا کشورها استفاده می کند.
برمبنای چنین رویکردی از سوی آمریکا و نقض تعهدات این کشور در قبال کره شمالی مبتنی بر گفتگوهای رهبران دوکشور در سنگاپور در سال گذشته ؛مقامات پیونگ یانگ همانگونه که پس از شکست مذاکرات هانوی هشدار داده بودند ازمایش های موشکی خود را از سر گرفتند.
به خصوص آنکه آمریکا علاوه بر به شکست کشاندن گفتگوها با کره شمالی برای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره با انجام اقدامات تحریک آمیز در منطقه از جمله شروع رزمایش مشترک با کره جنوبی عامدانه  برهم زدن روند تنش زدایی از روابط دو کره را نیز در دستور کار قرار داده است.
مقامات آمربکایی بارها اعلام کرده اند که تا زمانی که توافقی بین این کشور و کره شمالی رخ ندهد هر گونه توافق دو کره برای بازگشت روابط به شرایط عادی و برقراری صلح را نمی پذیرند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 15 مرداد 1398 - 18:15:33