سرپرست حجاج ایرانی :

گسترش همکاری بعثه های ایران و عراق

سه شنبه 15 مرداد 1398 - 18:2:45
گسترش همکاری بعثه های ایران و عراق

تهران - الکوثر : نماینده ولی فقیه در امور حج و سرپرست حجاج ایرانی در دیدار با رئیس بعثه عراق در مکه از توسعه روابط دو کشور در زمینه سفرهای زیارتی خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین شیخ خالد اباذر العطیه رئیس شورای عالی حج و عمره عراق اظهار داشت : حج ظرفیت و فرصت مغتنمی برای همدلی و اتحاد هر چه بیشترمسلمانان جهان است. 

وی تصریح کرد: ارتباطات وهمکاری ها بین بعثه های حج دو کشور می تواند الگویی مناسب برای دیگر کشورهای اسلامی و عربی باشد.   

نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت افزود: تقویت هرچه بیشتر روابط بین دو طرف می تواند به بهینه شدن برنامه های زیارتی زائران خانه خدا در چارچوب طراحی های دو کشور نیز منجر شود. 

وی با اشاره به اینکه کشور میزبان هم برای بهینه شدن برنامه زیارت ضیوف الرحمان اقدامات گوناگونی انجام داده است، اظهار داشت: جایگاه و سطح حج می طلبد جامعه اسلامی بیش از این برای کارها و اقداماتی که برای زائران انجام می شود، همفکری و همکاری داشته باشد. 

وی افزود: ما آمادگی داریم برای تقویت همبستگی و برادری دینی و فردای بهتر برای زیارت حرمین شریفین کمک نموده و وظیفه خود را ادا کنیم. 

حجت الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی گرایش به دین و معنویت درجهان بویژه کشورهای اسلامی بیشتر شده است، اظهار داشت: دشمنان که احساس خطر کرده اند ازهمان تاریخ، به اسلام هراسی دامن زده و توطئه های مختلفی علیه مسلمانان طراحی می کنند. 

نماینده ولی فقیه افزود: مکه و مدینه دو خاستگاه مهم جهان اسلام است و مسلمانان به این سرزمین و عبادت در آن علاقمند هستند و آن را از وظایف دینی شان می دانند. 

وی اضافه کرد: در موسم حج مسلمانان می توانند با تکیه بر اخوت و برادری دینی، در کنار هم به گسترش ارتباطات دینی کمک و زمینه به هم پیوستن کشورهای اسلامی را فراهم آورند. 

رئیس بعثه حج عراق نیزدر ادامه این دیدار به عمق علاقه و دوستی بین دوملت همسایه ایران و عراق اشاره کرد و با بیان اینکه همکاری بین بعثه های دو کشور از زمان شکل گیری نظام نوپا در عراق ادامه داشته  است، گفت: روابط دو ملت به قرن ها قبل باز می گردد  و تفرقه ها و توطئه چینی ها نمی تواند در آن خللی وارد کند. 

حجت الاسلام والمسلمین خالد العطیه با اشاره اینکه همکاری بعثه های دو کشور می تواند الگوی دوستی و برادری برای سایر کشورهای اسلامی باشد، افزود: شورای عالی حج و عمره عراق از تجارب بعثه حج جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارائه خدمات به حجاج سال هاست که استفاده کرده است. 

وی اضافه کرد: روابط مستحکمی بین دو بعثه وجود دارد و فواید آن متوجه حجاج خانه خدا می شود.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 15 مرداد 1398 - 17:1:57