چرا حکومت سعودی حجاج را سرکوب می کند؟

یک شنبه 13 مرداد 1398 - 15:54:0

تهران- ویژه الکوثر: پژوهشگر برجسته علوم اسلامی، خصومت وهابیت با سایر طوایف اسلامی را عامل بدرفتاری حکومت سعودی با حجاج بیت الله الحرام دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فقه الاسلام» شبکه جهانی الکوثر گفت: از زمان سیطره وهابیت بر بر سرزمین وحی در حدود 215 سال پیش تاکنون، حجاج بیت الله الحرام در معرض قتل و غارت قرار دارند. در سال 1920 وهابی ها حدود چهار هزار تن از حجاج یمنی را کشتند. حجاج بارها در معرض غارتگری و قتل از سوی وهابیون قرار گرفته اند.

این پژوهشگر ارشد حوزه علمیه افزود: بدرفتاری و بی احترامی آل سعود به حجاج و انسان ها دارای پیش زمینه است و علتش این است که وهابی ها، اهل سنت و اباظی ها و سایر فرقه های اسلامی را کافر و مشرک می دانند و اخیرا هم مثلا می گویند فلان طایفه، مجوسی هستند. در واقع وهابی ها، همه مسلمانان غیر از خود را کافر می دانند.

شیخ اسد قصیر افزود: اگر فشارهای اخیر وجود نداشت و اگر برخی کشورهای اسلامی خواستار تشکیل کمیته ای برای نظارت بر اماکن مقدس نشده بودند، رژیم سعودی خدمات سال های اخیر را هم به حجاج ارائه نمی کرد. شما به کشتاری که سه سال پیش در مراسم حج روی داد نگاه کنید. این کشتار با هماهنگی بین صهیونیست ها و وهابیون صورت گرفت... من باز هم تاکید می کنم باید اماکن مقدس اسلامی زیر نظر مدیریت بین المللی اسلامی قرار گیرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 13 مرداد 1398 - 15:34:40