نکات مهم بیانیه پایانی کمیسیون مشترک برجام در وین

دو شنبه 7 مرداد 1398 - 8:14:2
نکات مهم بیانیه پایانی کمیسیون مشترک برجام در وین

تهران- الکوثر: کمیسیون مشترک برجام از برگزاری نشست وزرای خارجه کشورهای باقی مانده در برجام در آینده نزدیک برای حفظ این توافق خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مدیران سیاسی وزارتخانه های امور خارجه شرکت کننده در نشست وین اعلام کردند در آینده نزدیک نشست کمیسیون مشترک در سطح وزرای خارجه در خصوص حفظ توافق هسته ای با ایران برگزار خواهد شد، اما تاریخ دقیق این نشست تعیین نشده است.

نشست وین روز گذشته به ریاست مشترک عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران و خانم هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، و با حضور اعضای E3+2 (شامل چین، فرانسه، آلمان، روسیه و انگلیس) در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزرای خارجه در وین برگزار شد.

نشست وین به درخواست کشورهای ایران، انگلیس، آلمان و فرانسه به منظور بحث در خصوص نیاز به اجرای کامل و موثر همه جوانب توافق هسته ای برگزار شد.

شرکت کنندگان در نشست وین ضمن تاکید بر تدوام تعهدشان به برجام یادآوری کردند تعهدات هسته ای و رفع تحریم ها دو بخش اساسی این توافق هستند.

اعضای این نشست همچنین بر رعایت مفاد تعهدات مندرج در بیانیه های نشست های قبلی کمیسیون مشترک تاکید مجدد داشتند و به طور خاص تداوم گفت وگوها در سطح کارشناسی درخصوص موضوعات مرتبط با رفع تحریم ها و موضوعات هسته ای مورد تاکید دوباره قرار گرفت.

شرکت کنندگان در این نشست بر حمایت قاطع و مسئولیت جمعی اعضا برای تداوم پروژه های هسته ای (به طور خاص پروژه های اراک و فردو) که بخشی اصلی از برجام به منظور حصول اطمینان از ماهیت کاملاً صلح آمیز برنامه هسته ای ایران است، تاکید داشتند. 

نشست فوق‌العاده کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان و مدیران کل سیاسی ایران و گروه 1+4 و نماینده اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ وین برگزار شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 7 مرداد 1398 - 7:57:30