منابع عربستانی از شکنجه شدید معارض سعودی در زندان خبر دادند

سه شنبه 1 مرداد 1398 - 17:47:29
منابع عربستانی از شکنجه شدید معارض سعودی در زندان خبر دادند

تهران- الکوثر: حساب کاربری «زندانیان عقیده» در صفحه شخصی خود در توییتر از شکنجه شدن علی العمری فعال عربستانی در بازداشتگاهش در پایان ماه مه خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این حساب کاربری در توییت هایی که منتشر کرده نوشته است: العمری زیر شکنجه نیروهای امنیتی عربستان مجبور شده به چیزهایی اعتراف کند که اصلا وجود نداشته است.

صفحه زندانیان عقیده نوشت: العمری این بار شدیدتر از دفعه پیش در زندان تحت نظارت دربار پادشاه شکنجه شد تا حاضر شود با شبکه 24 عربستان مصاحبه انجام دهد و به تروریست بودن خود اعتراف کند.

این حساب نوشت شکنجه وحشیانه موجب شده است العمری از نظر جسمی و به ویژه از ناحیه کلیه ها آسیب شدیدی ببیند و بیم نارسائی کلیوی در وی زیاد است.

این حساب نوشت: وی پس از شکنجه، از زندانی که مستقیما تحت نظارت دربار عربستان بود به سلولی در زندان الحایر منتقل شده است.

سعید بن ناصر الغامدی فعال سعودی در صفحه شخصی خود در توییتر با تاکید بر این نکته شرح کامل داستان را نیز آورده است.

الغامدی نوشت: العمری را مجبور کردند تا با ترکی الجاسر زندانی دیگری که شکنجه شده بود سخن بگوید و آنان را مجبور کردند در مکالمه خود به گونه ای سخن بگویند که گوئی از طریق یکی از مخالفان سعودی موسوم به دکتر سعد الفقیه پول از قطر گرفته اند تا برای خرید سلاح و مواد منفجره و اجرای عملیات تروریستی به دو زندانی دیگر به نام های عوض القرنی و سلمان العوده پرداخت کنند.

وی افزود: پس از پایان شکنجه ها، العمری را به زندانی دیگر منتقل کردند و زندانیان دیگر از وضعیت وی به شدت شکنجه ها پی بردند، بنابراین افرادی نقاب دار بار دیگر وی را به خاطر بیان خاطراتش، برای شکنجه بردند.

وی افزود: العمری برای چندین روز محروم از خواب بود و طول مدت و شدت شکنجه موجب شد تا به بیماری های جسمی و روحی مبتلا شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 1 مرداد 1398 - 17:20:57