رسانه آمریکایی: ایران ابرقدرت پهپادی شده است

شنبه 29 تیر 1398 - 12:58:35
رسانه آمریکایی: ایران ابرقدرت پهپادی شده است

تهران- الکوثر: پایگاه خبری «هیل» که نزدیک به کنگره آمریکا محسوب می شود در گزارشی با اذعان به دستاوردهای ایران در زمینه ساخت و توسعه انواع پهپاد نوشت: ایران به یک ابرقدرت پهپادی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پایگاه خبری «هیل» با اشاره به حرکت ایران در مسیر ایجاد زرادخانه ای بزرگ از پهپادهای بومی و حمله پهپادهای مهاجر-6 با بمب های قائم به واضع تروریست ها در کردستان عراق افزود: «تهدید پهپادهای ایران فقط به آب‌های ساحلی ایران یا کشورهای همجوار با آن محدود نمی‌شود».

«هیل» به سخنان «سید حسن نصرالله»، دبیر کل حزب‌الله لبنان اشاره کرده و نوشته است حزب الله در جنگ آتی با اسرائیل از پهپادهایش استفاده خواهد کرد. نصرالله در سخنرانی هفته گذشته خود گفت حزب‌الله صاحب پهپادهایی جدید و پیشرفته است. به نوشته این پایگاه، حزب‌الله برای اولین بار از پهپادهای «مرصاد» خود استفاده کرد.

رسانه آمریکایی استفاده متحدان ایران در منطقه از پهپادهای پیشرفته را تهدیدی برای آمریکا و متحدانش ارزیابی کرد و نوشت: «به نظر می‌رسد فناوری پهپادی ایران پیشرفته‌تر می‌شود. ایران از دهه 1980 اقدام به ساخت نیرویی از پهپادهای بومی کرده است».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 29 تیر 1398 - 12:58:4