ادعای آمریکا درباره سرنگونی پهپاد ایرانی

جمعه 28 تیر 1398 - 15:4:44
 ادعای آمریکا درباره سرنگونی پهپاد ایرانی

تهران - الکوثر : رئیس جمهوری آمریکا و وزارت دفاع این کشور مدعی سرنگونی یک پهباد ایرانی در خلیج فارس شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دونالد ترامپ پنجشنبه شب مدعی شد: ناو "یو اس اس باکسر" این کشور روز پنجشنبه یک پهپاد کوچک ایرای را نزدیک تنگه هرمز سرنگون کرده است.

وزارت دفاع آمریکا پنتاگون هم روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد ناو یو.اس.اس باکسر در حال عبور از تنگه هرمز یک فروند پهپاد را که در فاصله یک کیلومتری این ناو پرواز می کرد هدف قرار داده است.  

پنتاگون در بیانیه خود خود مشخص نکرد که این پهپاد متعلق به چه کشوری بوده است. 

در همین حال محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که به نیویورک رفته است در پاسخ به پرسشی درباره سرنگونی یک پهپاد در تنگه هرمز گفت: ما اطلاعی مبنی بر از دست دادن پهپاد در روز جاری نداریم.    

سپاه پاسداران تصاویری از ناوشکن آمریکایی منتشر می کند 

نیروهای مسلح ایران روز جمعه با رد اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد اینکه ناو آمریکایی یک فروند هواپیمای بدون سرنشین ایرانی را سرنگون کرد، اطمینان دادند همه پهپادهای این کشور که شب گذشته برای ماموریت خارج شده بودند سالم به پایگاه خود بازگشته اند. 
سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح ایران در گفتگو با خبرگزاری تسنیم اعلام کرد باوجود ادعاهای واهی و بی پایه و اساس دونالد ترامپ، همه پهپادهای اعزامی ما در خلیج فارس و تنگه هرمز، از جمله همان پهپاد مورد نظر رئیس جمهور آمریکا، به سلامت به پایگاه های خود بازگشته اند. وی تاکید کرد هیچ گونه گزارشی در مورد مقابله عملیاتی ناو یواس‌اس باکسر آمریکایی داده نشده است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 28 تیر 1398 - 15:2:16