حمایت آمریکا از قاچاق نفت در خلیج فارس

جمعه 28 تیر 1398 - 13:12:1
حمایت آمریکا از قاچاق نفت در خلیج فارس

تهران - الکوثر : وزارت امور خارجه آمریکا توقیف شناور حامل نفت قاچاق در خلیج فارس از سوی ایران را غیرقانونی دانست و خواستار رفع توقیف این شناور شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، پس از انتشار خبر توقیف یک شناور حامل یکهزار تن نفت قاچاق در خلیج فارس از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای این اقدام را مغایر با تردد آزاد شناورها در منطقه دانست و خواستار رفع توقیف این شناور شد.

واکنش عجولانه آمریکا به توقیف محموله قاچان این شناور خارجی و اصرار بر رفع توقیف سریع این شناور درحالی است که توقیف محموله های قاچاق نفت از سوی یگان های دریایی ارتش و سپاه پاسداران در خلیج فارس امری عادی و بر اساس قوانین بن المللی است. 

در همین حال محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در واکنش به اعلام توقیف یک کشتی خارجی در تنگه هرمز از سوی یگان های دریایی سپاه پاسداران گفت: آنچه ایران توقیف کرده, یک کشتی کوچک است نه یک نفتکش. 

ظریف افزود: کشتی توقیف شده در تنگه هرمز حامل هزار تن نفت بوده نه یک میلیون بشکه و ما هر روز برای مقابله با قاچاقچیان نفت چنین اقداماتی را انجام می دهیم. 

جنجال آفرینی آمریکا و انتقاد از توقیف شناور خارجی حامل نفت قاچاق در خلیج فارس درحالیست که آمریکا طی روزهای گذشته بارها حمایت خود را از راهزنی دریایی بریتانیا در توقیف یک سوپرنفتکش ایران (4 ژوئیه ) حامل دومیلیون بشکه نفت خام در "جبل الطارق" اعلام کرده است. 

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: در عملیات رصد و کنترل ترددهای شناورها در خلیج فارس به منظور کشف و مقابله با قاچاق سازمان یافته نفت پس از اطمینان از حمل قاچاق سوخت ازسوی یک شناور  خارجی در اقدامی غافلگیر کننده این کشتی را که حامل یک هزار تن سوخت قاچاق بود پس از هماهنگی و حکم مراجع قضایی، در سواحل جنوبی ایران توقیف کرده است.

این اطلاعیه می افزاید: این کشتی که با ۱۲ خدمه خارجی در حال عزیمت برای تحویل سوخت قاچاق دریافتی از لنچ های ایرانی به کشتی های بیگانه در مناطق دورتر بود که با هوشمندی یگان های نیروی دریایی سپاه ناکام ماند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 28 تیر 1398 - 13:5:10