روزانه 16 هواپیمای حامل حاجیان ایرانی وارد عربستان می شود

سه شنبه 25 تیر 1398 - 15:32:3
روزانه 16 هواپیمای حامل حاجیان ایرانی وارد عربستان می شود

تهران - الکوثر : مسئول عملیات نقل حج تمتع 98 از آغاز پرواز هواپیماهای حامل زائران ایرانی به فرودگاه جده عربستان خبر داد و گفت: از این پس، شمار این پروازها در جده و مدینه در هر روز به 16 فروند خواهد رسید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، کامران اکبری در گفت وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی حج افزود: پس از یک هفته اعزام حجاج ایرانی از طریق مدینه، بامداد امروز 4 فروند هواپیمای حامل زائران ایرانی مدینه بعد در فرودگاه جده به زمین نشست تا شمار پروازهای روزانه به عربستان، افزایش یابد.
وی تصریح کرد: از ابتدای اعزام حجاج ایرانی به مدینه در 17 تیرماه تاکنون، در مجموع 15 هزار و 872 تن از زائران و عوامل اجرایی حج تمتع با 69 پرواز ایران ایر (هما) وارد خاک عربستان شده اند.
این مقام سازمان حج و زیارت یادآور شد: بر اساس توافق ایران و عربستان، انتقال تمامی 89 هزار زائر و عوامل اجرایی حج تمتع 98 از طریق شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) صورت می گیرد.
وی گفت: در مجموع، پروازهای هما تاکنون بموقع انجام شده و میانگین تاخیر آن کمتر از 15 دقیقه بوده است.
مسئول عملیات نقل حج تمتع، از برنامه ریزی ها و تلاشهای مسئولان و کارکنان هما و دیگر دست اندرکاران انتقال حجاج ایرانی قدردانی کرد.
اکبری گفت: مسئولان عربستانی نیز در چارچوب تفاهم نامه ها و مذاکرات رسمی دو کشور، تاکنون همکاری خوب و تعامل سازنده ای در فرودگاههای مدینه و جده داشته اند.
وی خاطرنشان کرد: پروازهای بموقع شرکت ایران ایر و همکاری عربستان در انجام تشریفات فرودگاهی، باعث شده است شاهد تسهیل ورود حجاج ایرانی به سرزمین وحی باشیم.
مسئول عملیات نقل حج تمتع گفت: امسال، عملیات انتقال حجاج از 19 فرودگاه کشور انجام می شود که از این تعداد، تاکنون انتقال زائران از ایستگاههای پروازی زنجان، یزد و اهواز پایان یافته است.
وی افزود: در مقابل، پرواز حجاج ایرانی امروز از سه فرودگاه اصفهان، بیرجند و گرگان آغاز شده و علاوه بر آن، انجام پروازها از فرودگاههای تهران، مشهد و ساری نیز همچون روزهای گذشته ادامه می یابد.
اکبری خاطرنشان کرد: امروز دوشنبه حدود دو هزار زائر ایرانی با 8 پرواز وارد فرودگاه جده می شوند و یکهزار و 750 زائر نیز با 7 پرواز از طریق فرودگاه مدینه در سرزمین وحی حضور می یابند.
این مقام سازمان حج و زیارت یادآور شد: حجاج ایرانی پس از ورود به جده، در میقات «جحفه» لباس احرام پوشیده و راهی مکه مکرمه می شوند.
وی گفت: زائران ایرانی که از طریق مدینه وارد عربستان می شوند، شش روز برای زیارت مرقد پیامبر (ص) و ائمه بقیع (ع) در مدینه منوره می مانند و پس از آن، راه مکه را در پیش می گیرند.
به گفته اکبری، پروازهای حجاج ایرانی به عربستان تا نهم مرداد به مدینه و 14 مرداد به جده ادامه دارد و پس از انجام مناسک حج، عملیات بازگشت آنها به ایران از 26 مرداد آغاز خواهد شد.
نخستین گروه حجاج ایرانی روز دوشنبه 17 تیرماه در قالب 9 کاروان وارد مدینه شده و پس از زیارت مرقد پیامبر و قبور ائمه (ع)، شنبه شب مدینه را با اتوبوس به سوی مکه ترک کردند.
هم اکنون 68 کاروان با نزدیک به 9700 زائر ایرانی در مدینه و نزدیک به شش هزار زائر نیز در مکه بسر می برند.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 

 

 


سه شنبه 25 تیر 1398 - 15:17:33

عکسهای بیشتر :