آغاز انتقال زائران ایرانی از مدینه به مکه

سه شنبه 25 تیر 1398 - 13:1:14
آغاز انتقال زائران ایرانی از مدینه به مکه

تهران - الکوثر : یک مقام مسئول در ستاد حج و زیارت در مدینه منوره از انتقال زائران کاروانهای ایرانی روزانه با حدود 60 دستگاه اتوبوس به مکه مکرمه خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، «وحید اسکندری» مسئول انتقال زائران ایرانی در مدینه منوره روز دوشنبه در گفت وگو با پایگاه اطلاع رسانی حج افزود: انتقال زائران ایرانی از مدینه به مکه به منظور انجام مناسک حج تمتع از روز شنبه گذشته – 22 تیر- آغاز شده است و روزانه بین 1700 تا 2500 زائر با اتوبوسهای مناسب و با کیفیت به سرزمین وحی منتقل می شوند.
وی افزود: اتوبوسهای یادشده متعلق به شرکتهای قاید، حافل، دره المنوره و رباع الحجاز هستند که از شرکتهای رسمی و معتبر وابسته به سندیکای اتوبوس داران عربستان به شمار می روند.
اسکندری تصریح کرد: ناوگان یادشده یک ناوگان مجهز، خوب و در شان حجاج ایرانی است .
وی گفت: به محض آنکه حاجیان ایرانی وارد فرودگاه می شوند، پس از انجام تشریفات ورود، انتقال آنها با اتوبوس به داخل شهر مدینه آغاز می شود.
به گفته این مسئول ستاد حج و زیارت در مدینه منوره، تمامی کاروانهای ایرانی در روز چهارم اقامت در شهر پیامبر در دو نوبت صبح و عصر با استفاده از ناوگان اتوبوسرانی طرف قرارداد ایران، زیارت دوره را انجام می دهند.
زیارت دوره شامل بازدید و زیارت مقبره شهدای احد، مسجد قبلتین (ذوقبلتین)، منطقه خندق، مساجد سبعه (هفتگانه) و مسجد قبا است و انجام آن با اتوبوسها نزدیک به چهار ساعت طول می کشد.
در حال حاضر، نزدیک به 10 هزار زائر ایرانی در مدینه منوره حضور دارند.
مدت حضور در مدینه منوره برای زائران مدینه قبل، پنج شب و شش روز و برای زائران مدینه بعد – یعنی کسانی که پس از انجام مناسک حج تمتع به مدینه می آیند- چهار شب و پنج روز است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید                                                                                                                                       


سه شنبه 25 تیر 1398 - 13:0:38