ظریف : باب مذاکره با آمریکا باز است

سه شنبه 25 تیر 1398 - 12:14:42
ظریف : باب مذاکره با آمریکا باز است

تهران - الکوثر : محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ان بی سی نیوز» گفت اگر ترامپ تحریم هایش را بردارد ، باب مذاکره کاملا باز است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، محمدجواد ظریف که به نیویورک سفر کرده است در مصاحبه با این شبکه گفت:« زمانی که تحریم ها برداشته شوند، آنگاه ... فضا برای مذاکره کاملا باز است. این آمریکا است که میز مذاکره را ترک کرد و همواره از بازگشت آنها استقبال می شود.»  
وزیر خارجه ایران گفت:« اگر ما می خواستیم سلاح های هسته ای تولید کنیم، مدت ها پیش می توانستیم این کار را انجام دهیم.» 
وی اشاره کرد فکر نمی کند دو کشور در آستانه جنگ باشند و افزود نه دولت متبوع او و نه ترامپ به دنبال درگیری مسلحانه نیستند.  
ظریف گفت:« من اعتقاد ندارم که پرزیدنت ترامپ خواهان جنگ باشد. اما بر این باورم که افرادی اطراف او هستند که (ورود به جنگ) برایشان اهمیتی ندارد... اما من فکر نمی کنم آنها موفق شوند زیرا در نهایت این دوراندیشی است که غالب می شود. آنها می دانند که ایران کشوری بزرگ و مغرور است و ما با حمله نظامی ساده برخورد نمی کنیم.»  
ظریف گفت ایران مدت حدود یک سال و نیم پیش از آغاز نادیده گرفتن محدودیت های خاص توافق هسته ای –که به زعم او طبق مفاد برجام مجاز شمرده شده است- با خویشتنداری و صبوری رفتار کرده است اما دولت ترامپ ناگهان از توافقی که بر سر آن مذاکره کرده و آن را امضا کرده بود، خارج شد.  
وی تاکید کرد:« من فکر می کنم آمریکا دارد با آتش بازی می کند.»  
ظریف در پاسخ به این سوال که اگر پیشنهاد آبرومندانه ای از طرف واشنگتن مطرح شود، آیا ایران آن را خواهد پذیرفت، گفت:« من فکر می کنم در هر مذاکره ای شما باید با یک موقعیت برد-برد مواجه باشید. در غیر این صورت، وضعیت به شرایط باخت-باخت ختم خواهد شد.»  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 25 تیر 1398 - 12:9:52