وزیر خارجه عراق: خروج آمریکا از برجام ریشه بحران در منطقه است

یک شنبه 23 تیر 1398 - 9:11:31
وزیر خارجه عراق: خروج آمریکا از برجام ریشه بحران در منطقه است

بغداد- الکوثر: وزیر امور خارجه عراق در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بغداد ، خروج یک طرفه آمریکا از برجام را عامل اصلی بحران در منطقه دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که برای دیدار با مسئولان عالی رتبه عراقی وارد بغداد شده است، پس از دیدار با رئیس جمهور، نخست وزیر و رییس مجلس عراق با محمد علی الحکیم وزیر امور خارجه این کشور، تحولات منطقه و جهان را بررسی کرد.
محمد علی الحکیم در نشست خبری مشترک با موگرینی با اشاره به نقش اروپا در بازسازی عراق، بررسی تحولات منطقه را هدف اصلی این دیدار اعلام کرد.
حکیم با اشاره به موضع کشورش در مورد سوریه گفت: عراق حامی گفتگوی طرف های سوری بدون دخالت خارجی ها است و در عین حال بر حفظ یکپارچگی خاک سوریه و خروج بیگانگان از ان کشور تاکید دارد.
وزیر امورخارجه عراق افزود: بخش مهمی از گفتگوهای ما با موگرینی مختص تحولات برجام بود. معتقدیم منطقه خاورمیانه آماده برای جنگ تازه ای نیست و هرگونه بحران آفرینی، تاثیری منفی بر جنگ ما با تروریسم می گذارد.
وی افزود: خروج یکجانبه آمریکا از برجام بحران ساز بود. بحرانی که با گفتگو می شد آن را حل و فصل کرد.
حکیم افزود: برای حل بحران برجام، اتحادیه اروپا می تواند نقش مهمی ایفا کند و ما نیز با همکاری دو کشور کویت و عمان آماده مشارکت برای کاهش هرگونه بحران هستیم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 23 تیر 1398 - 8:51:29