شرط ایران برای بازگشت آمریکا به مذاکرات هسته ای

یک شنبه 16 تیر 1398 - 15:19:55
شرط ایران برای بازگشت آمریکا به مذاکرات هسته ای

تهران - الکوثر : معاون وزیر امور خارجه درخصوص بازگشت امریکایی ها به مذاکرات هسته ای ایران با 1+4 گفت : به امریکایی ها می گوییم که اگر تحریم ها را بردارند می توانند در مذاکراتی که در 1+4 داریم حضور پیدا کنند. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، عباس عراقچی در نشستی خبری درخصوص انتظارات ایران از اروپایی ها افزود : انتظار ما از بقیه اعضای  برجام همان خواسته هایی است که در بیانیه های مشترکی که در طول یکسال گذشته صادر شده وجود دارد. 
وی با اشاره به اینکه در یکسال گذشته 4 کمیسیون مشترک بین اعضای باقی مانده برجام 2 کمیسیون درحد وزرای امور خارجه و 2 کمیسیون درحد معاونان برگزار شد افزود:​ در همه این کمیسیون ها کشورهای باقی مانده در برجام متعهد شده اند در یازده حوزه مختلف راهکارهایی بیابند تا منافع ایران را که در پی خروج یک جانبه امریکا از برجام به خطر افتاده تأمین کند.  
وی حوزه بانک ، نفت و گاز و پتروشیمی ، حمل و نقل ، تجارت و سرمایه گذاری را بخشی از این 11 حوزه مختلف ذکر کرد و افزود: قرار بود طرف های باقی مانده در برجام راهکارهای عملیاتی بیابند تا ایران از مزایای رفع تحریم ها منتفع شود اما اروپایی ها فقط در حوزه اول یعنی بانک راهکار اینستکس را ارائه کردند که آن هم می بینید در چه وضعی قرار دارد.  
معاون وزیر امور خارجه با تأکید بر اینکه آنها خودشان متعهد شده اند که منافع ایران را تضمین کنند و در بیانیه ها از واژه تعهد استفاده کرده اند، گفت: آنها باید کاری کنند که برجام به مزیت کامل و نرمال خودش برگردد و حقوق ایران از منافع رفع تحریم ها تأمین شود.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 16 تیر 1398 - 15:14:9