تلاش فرانسه برای باقی نگه داشتن ایران در برجام !

یک شنبه 16 تیر 1398 - 9:53:18
تلاش فرانسه برای باقی نگه داشتن ایران در برجام !

تهران - الکوثر : روسای جمهور ایران و فرانسه قرار گذاشتند تا پانزده ژوییه آینده ( 24 تیر) شرایط از سرگیری گفتگو درباره برجام را بررسی کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، کاخ الیزه اعلام کرد حسن روحانی و امانوئل مکرون درباره یک مهلت زمانی جاری تا 24 تیر آینده برای " بررسی شرایط از سرگیری گفتگو" به توافق رسیدند تا بتوان از اینکه بحران برنامه هسته ای ایران وارد مرحله ای جدید شود، جلوگیری گردد. 
الیزه افزود : دو رهبر ایران و فرانسه این تاریخ را در جریان یک مکالمه تلفنی بیش از یک ساعته تعیین کردند.

در بیانیه کاخ الیزه آمده است: رئیس جمهور نگرانی شدید خود را درباره تضعیف بیشتر توافق هسته ای 2015 ( برجام) و عواقب آن ابراز کرد.  

در این بیانیه تاکید شده است که " رئیس جمهور با همتای ایرانی خود به توافق رسید تا 24 تیر شرایط از سرگیری گفتگو بین تمامی طرفین را بررسی کنند." 
بر اساس بیانیه کاخ ریاست جمهوری فرانسه ، امانوئل مکرون " رایزنی هایش را با مقامات ایرانی و شرکای بین المللی مرتبط به منظور کاهش ضروری تنش ها " بالاخص میان تهران و واشنگتن ادامه خواهد داد. 

جمهوری اسلامی ایران قرار است روز یکشنبه تصمیم خود را مبنی بر افزایش میزان غنی سازی اورانیوم اش فراتر از محدوده 3.67 درصدی معین شده در چارچوب برجام، اعلام نماید.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 16 تیر 1398 - 9:51:23