انتقاد استاد الأزهر از بی توجهی علمای وابسته، به آلام مسلمانان+ویدئو

جمعه 14 تیر 1398 - 14:18:12

تهران- ویژه الکوثر: استاد دانشگاه الازهر مصر از علمای اسلامی شرکت کننده در کنفرانس مکه به علت بی توجهی به آلام مسلمانان سراسر جهان انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ عبدالسلام محمد استاد برجسته مقایسه ادیان در دانشگاه الازهر در برنامه چالشی «الوجه الآخر» شبکه جهانی الکوثر گفت: یک میلیون زن و مرد و کودک مسلمان بدون آن که هیچ هویت و ملیتی داشته باشند بین میانمار و بنگلادش آواره هستند و هیچ کس به فکر آنها نیست و حتی کلمه ای از نهادهای اسلامی درباره آنان نمی شنویم گویا مسئله هیچ ارتباطی به آنان ندارد. حدود سیصد هزار چادر در عراق همچنان برپاست که خانواده های مسلمان آواره شده به علت جنگ با داعش در آنها زندگی می کنند. شصت و پنج درصد انفجارهای انتحاری که در عراق صورت گرفت به دست سعودی ها صورت گرفته است. هم فتوا دهندگان و هم مجریان این حملات، سعودی ها بوده اند. هشتصد هزار نفر در افغانستان به علت جنگ های پی در پی در این کشور معلول شده اند. دو میلیون آواره سوری در لبنان و سه میلیون آواره سوری نیز در ترکیه زندگی می کنند.

استاد الازهر افزود: آنوقت 1200 به اصطلاح عالم مسلمان به همراه خانواده هایشان در کنفرانس مکه شرکت کردند و در هتل های مجلل اقامت داده شدند در حالی که می دانستند خواهران و برادران مسلمان آنها به خاطر پول های نفتی و پول های کشورهای خلیجی اکنون آواره هستند، ولی کلمه ای درباره آنها صحبت نکردند. آنها کلا به موضوعات دیگری پرداختند.

شیخ عبدالسلام افزود: خداوند در قرآن کریم مسلمانان را به «نیکی و تقوا» توصیه کرده است (و تعاونوا علی البر و التقوی و لا تعاونوا علی الاثم و العدوان) ولی علمای اسلام که در کنفرانس مکه شرکت داشتند به این توصیه عمل نمی کنند و گویا این آیات را نشنیده اند. علما باید جنگ کثیف در یمن را متوقف کنند. یک وزیر فرانسوی جنگ یمن را «جنگ کثیف» توصیف کرد که پنج سال است ادامه دارد آیا علمای اسلام این توصیف را نشنیده اند؟

شایان ذکر است عربستان سعودی اواخر ماه مه امسال کنفرانسی بین‌المللی تحت عنوان «ارزش‌های اعتدال‌گرایی و میانه‌روی» با حضور 1200 تن از علمای اسلامی در شهر مکه برگزار کرد و در پایان، بیانیه‌ای برای دعوت به تسامح و اعتدال‌گرایی صادر شد در حالی که عربستان به عنوان حامی اصلی تروریست های تکفیری در جهان شناخته می شود که عامل قتل و آوارگی میلیون ها مسلمان هستند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 14 تیر 1398 - 13:48:27