وهابیت در چه چیز ثابت قدم است؟

سه شنبه 11 تیر 1398 - 18:59:19

تهران- الکوثر: پژوهشگر برجسته علوم اسلامی پدیده دو رویی و نفاق در بین شیوخ وهابی را پدیده ای بسیار خطرناک توصیف و رفتار منافقانه را وجه مشخصه شیوخ وهابی در مقابل دیگران توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ محمد علی میرزایی در برنامه چالشی «الوجه الآخر» گفت: نفاق و دو رویی پدیده ای بسیار خطرناک بین شیوخ وهابی و سعودی است. شیوخ وهابی واجد شروطی نیستند که آنها را شایسته برای رهبری علمای امت اسلامی کند به همین علت همان طور که منافقان از کلمات زیبا استفاده می کنند، آنها هم در «سند مکه» از اصطلاح «علمای راسخ» یا همان علمای ثابت قدم استفاده کردند در حالی که «الراسخون فی العلم» که قرآن کریم به آنها اشاره دارد، «افراد ثابت قدم در علم الهی» و «ثابت قدم در پاکی و تقوا» هستند نه این افراد که «در فساد و مزدوری و نفاق و خونریزی و تکفیر دیگران» ثابت قدم هستند.

رئیس مرکز توسعه اندیشه اسلامی «الحضاره» درباره به اصطلاح علمایی که در کنفرانس مکه حضور یافتند گفت: برخی از علما در واقع فریب مادیات و پول و امکانات و وعده های سعودی ها را خوردند و مقدسات را به بهایی ناچیز فروختند. آنها به رغم آن که بن سلمان را می شناسند و از جنگ یمن و نقش خرابکارانه و تفرقه افکنانه و اختلاف انگیز سعودی ها در کشورهایشان آگاه هستند در کنفرانس مکه حضور یافتند.

شایان ذکر است عربستان سعودی اواخر ماه مه امسال کنفرانسی بین‌المللی تحت عنوان «ارزش‌های اعتدال‌گرایی و میانه‌روی» با حضور 1200 تن از علمای اسلامی در شهر مکه برگزار کرد و در پایان، بیانیه‌ای برای دعوت به تسامح و اعتدال‌گرایی صادر شد در حالی که عربستان به عنوان حامی اصلی تروریست های تکفیری در جهان شناخته می شود که عامل قتل و آوارگی میلیون ها مسلمان هستند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 11 تیر 1398 - 17:5:5