هدف تهاجم فرهنگی غرب از دیدگاه استاد الازهر

سه شنبه 11 تیر 1398 - 15:41:9

تهران- الکوثر: استاد دانشگاه الازهر گفت، غرب به دنبال صدور الگوی شکست خورده خود از خانواده به جهان اسلام است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ عبدالسلام محمد در برنامه چالشی «الوجه الآخر» که به تهاجم فرهنگی غرب اختصاص داشت با اشاره به سقوط اخلاقی و انسانی در غرب گفت: غرب تلاش می کند الگوی شکست خورده خود از خانواده را به جهان اسلام صادر کند.
استاد دانشگاه الازهر مصر افزود: ما باید کتاب خودمان (قرآن) را به درستی بخوانیم، ما باید دین خودمان را به درستی مطالعه کنیم. ما به فناوری غرب و به دانش غرب نیاز داریم ولی غرب در جامعه شناسی و روانشناسی و انسان شناسی به ما نیاز دارد.
استاد عبدالسلام ادامه داد: به رغم گسترش وسیع به اصطلاح آزادی و بی بند و باری جنسی در غرب، شاهد موارد زیاد تجاوز در غرب هستیم به طوری که بالاترین نرخ تجاوز در جهان مربوط به آمریکا است. بالاترین نرخ خودکشی در جهان، در یکی از مرفه ترین کشورهای جهان یعنی سوئد است. برای همین است که «خودکشی به روش سوئدی» و «خودکشی به روش ژاپنی» مصطلح شده است. آنها از بالاترین درآمد و آزادی جنسی برخوردارند پس چرا خودکشی می کنند؟

استاد علم حدیث و مقایسه ادیان در دانشگاه الازهر افزود: این نتیجه ی همان آزادی و تفکر و فرهنگی است که آنها می خواهند به کشورهای عربی و اسلامی صادر کنند زیرا آنها می دانند که با نابود کردن انسانیت و نابود کردن خانواده در کشورهای عربی و اسلامی می توانند این کشورها و مردمانشان را دچار فروپاشی کنند به طوری که در برابر استعمار کشورشان مقاومت نشان ندهند. آنها با این کار می خواهند چیزی را که در زمان استعمار کشورهای عربی و اسلامی نتوانستند به دست آورند، به شیوه ای دیگر به دست آورند. ما تولد کودکانمان را جشن می گیریم و آنها می خواهند سقط جنین را در جوامع ما ترویج دهند و این کار را اقدامی عادی و جزء حقوق زنان معرفی کنند. ما باید واقعیت دین خود را درک کنیم و آرامش و خوشبختی و شادی را به آنها (غرب) هم یاد بدهیم.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 11 تیر 1398 - 15:39:59