خطرات دنیوی و اخروی «حب ریاست» از نگاه پژوهشگر اسلامی

چهار شنبه 5 آذر 1399 - 18:8:59

تهران - ویژه الکوثر : محقق و پژوهشگر اسلامی در شبکه الکوثر موضع امام صادق علیه السلام را درباره ریاست و ویژگیهای دوستداران ریاست تبیین کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سید فخرالدین علوی پژوهشگر اسلامی در برنامه «مصابیح الدجی» شبکه جهانی الکوثر حدیثی از ابن جوزی و نوه او در کتابهای «صفة الصفوة» و «تذکرة الخواص» نقل کرد که امام جعفر صادق علیه السلام را مشغول عبادت به دور از حب ریاست توصیف کردند.

سید فخرالدین العلوی در شرح این حدیث گفت :« همواره بین ارزشهای الهی و امور دنیوی منازعه ای وجود داشته است و به عنوان مثال ریاست همواره با معانی مادی و دنیوی مانند حب قدرت و حب حکومت احاطه شده است. انسانی که به حب ریاست دچار است از بندگی و عبادت خدا و انجام واجبات و ادای حقوق مردم در جامعه دور می شود.» 

این پژوهشگر اسلامی به روایات اهل بیت علیهم السلام در فضیلت خدمت به مردم اشاره کرد و افزود :« روایات زیادی وجود دارد که مثلا می گوید "بهترین مردم سودمندترین آنهاست" یا "بهترین عبادت خدمت به مردم است". کسی که به مردم خدمت می کند به ریاست بر مردم فکر نمی کند. این عبادت واقعی است چه در محراب نماز باشد یا در خدمت مردم جامعه ، چرا که چنین شخصی مشغول خدمت به بندگان خدای متعال است و به هیچ وجه به ریاست فکر نمی کند که بخواهد حب ریاست داشته باشد.» 

سید العلوی از حکام جهان خواست به این فکر کنند که اگر هدف آنها از ریاست و تعلق به آن ، سلطه بر مردم و داراییهای آنها و ظلم و دیکتاتوری است پس بدانند که از بندگی خدای متعال دور شده اند و چنین شخصی بنده شیطان است. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 10 تیر 1398 - 11:59:34