برگزاری  نشست کمیسیون مشترک برجام در هتل کوبورگ وین

جمعه 7 تیر 1398 - 10:24:48
برگزاری  نشست کمیسیون مشترک برجام در هتل کوبورگ وین

تهران- الکوثر:  نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزرا و مدیران سیاسی ایران و گروه ۱+۴  و هلگا اشمید،  معاون موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ظهر امروز  در هتل کوبورگ وین برگزار می شود  .

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، گفته می شود که نشست کمیسیون مشترک برجام حدود ساعت دوازده بوقت محلی اتریش (دو و نیم بوقت ایران) در هتل کوبورگ وین آغاز خواهد شد.  
سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران روز گذشته  با اشاره به اینکه کشورهای باقیمانده در برجام نتوانسته اند خروج آمریکا از برجام را برای ایران جبران کنند،  گفت :  امیدوار است این بار شاهد اقدامات عملی و ملموس از طرف کشورهای بخصوص اروپایی باشیم .
عراقچی تاکید کرد : درغیراین صورت روندی که جمهوری اسلامی ایران برای کاهش تعهدات خود در پیش گرفته که یک روند قانونی و براساس حق خود در برجام است ادامه پیدا خواهد کرد و هیچ تردیدی در آن نخواهد بود.   
اتحادیه اروپا نیز در  بیانیه ای در باره نشست امروز نوشت : این جلسه با هدف اطمینان از تداوم اجرای برجام در همه ابعادش و بحث درخصوص راه‌های مقابله با چالش‌های ناشی از خروج آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران و همچنین اعلان اخیر ایران درباره اجرای تعهدات هسته‌ای‌اش برگزار می‌شود.
پیش بینی می شود این نشست یک روزه عصر امروز جمعه پایان یابد و سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان در باره نتایج این نشست توضیحاتی برای خبرنگاران ارایه کند.


جمعه 7 تیر 1398 - 9:52:53