بشار الجعفری: نیروهای بیگانه باید از سوریه خارج شوند

چهار شنبه 5 تیر 1398 - 17:19:37
بشار الجعفری: نیروهای بیگانه باید از سوریه خارج شوند

تهران- الکوثر:نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد روز سه شنبه تاکید کرد، بهبود شرایط انسانی در سوریه، مستلزم خروج نیروهای نظامی بیگانه به فرماندهی آمریکا از خاک کشورش است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  "بشار الجعفری" در نشست شورای امنیت درباره "اوضاع انسانی سوریه" خاطرنشان کرد، مقابله با دخالت‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی بیگانگان در امور داخلی سوریه می‌تواند شرایط انسانی را در این کشور بهبود بخشد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل خواستار خروج نیروهای بیگانه از سوریه  و لغو تمامی اقدامات یکجانبه در این کشور شد و اظهار داشت، دمشق از هیچ کوششی برای کمک به مردم سوریه و خدمات رسانی در جهت پیشرفت، بازسازی و آبادانی این کشور پس از اقدامات فاجعه آمیزی که تروریست‌ها انجام داده اند، فروگذار نخواهد کرد.

"بشار الجعفری" افزود، دولت های غربی نقش کلیدی در طولانی ترشدن بحران سوریه و مانع تراشی برای یافتن راه حل برای مشکلات مردم سوریه داشته اند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل هم در این نشست گفت: اعضای شورای امنیت درک درستی از حقایق سوریه ندارند.

"واسیلی نبنزیا" Vasily Nebenzya با بیان اینکه هدف عملیات نظامی دمشق و متحدانش در سوریه مقابله با کانون تروریسم است تصریح کرد، روسیه به تلاش‌هایش برای بازگشت امنیت و صلح به سوریه ادامه خواهد داد.

بحران در سوریه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت عربستان، آمریکا و متحدانشان برای تغییر معادلات منطقه به نفع رژیم صهیونیستی آغاز شد.

ارتش  سوریه اخیرا با کمک های مستشاری ایران  و حمایت روسیه توانست پرونده گروه تروریستی داعش را در این کشور ببندد. دیگر گروهای تروریستی نیز درحال شکست خوردن هستند.


چهار شنبه 5 تیر 1398 - 11:17:41