ماجرای رشوه 20 میلیون دلاری رژیم سعودی به سیاستمدار لبنانی

یک شنبه 2 تیر 1398 - 16:2:59
ماجرای رشوه 20 میلیون دلاری رژیم سعودی به سیاستمدار لبنانی

تهران- الکوثر: رئیس حزب التوحید العربی لبنان اعلام کرد پیشنهاد رشوه 20 میلیون دلاری عربستان را در برابر خودداری از انتقاد از شاه سعودی رد کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، به نقل از پایگاه خبری النشره، وئام وهاب رهبر حزب التوحید العربی و وزیر سابق لبنانی در یک مصاحبه تلویزیونی اعلام کرد هدف قرار گرفتن عربستان و حمله ترکیه به کشوری عربی در حد و  اندازه مصر و عربستان‎ را نمی‌پذیرد. وی همچنین اشاره کرد که به هیچ یک از نهادهای فاسد سازمان ملل اعتماد ندارد.

وهاب در پاسخ به سوالی در رابطه با مواضعش در دفاع از عربستان در این اواخر تاکید کرد او در قبال این مواضع خود چیزی دریافت نکرده و نیز نمی خواهد چیزی دریافت کند. رهبر حزب التوحید العربی در ادامه تصریح کرد که پیش از این پیشنهاد رشوه 20 میلیون دلاری به او داده شده بود تا درباره عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان حرفی نزند. وی افزود این پیشنهاد را بندر بن سلطان در حضور نهاد مشنوق وزیر کشور سابق لبنان به او داده است.

از سوی دیگر وئام وهاب تصریح کرد که اتهام محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار عربستانی اقدامی برای تسلیم کردن ریاض است. وی همچنین اشاره کرد که اقدام محمد بن سلمان موجب بروز کودتا در منطقه خواهد شد. وهاب اضافه کرد محمد بن سلمان علیه سازمان های تکفیری اقدام کرده است که تروریسم و کشتار را در جهان اشاعه می دهند.

وی تاکید کرد که مقابل درگیری های مذهبی فراگیر در لبنان ایستاده و نیز همراه همیشگی مقاومت است، در این محور باقی خواهد ماند و هرگز به محور دیگری نزدیک نمی شود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 2 تیر 1398 - 15:6:0