ورود رسمی ترامپ به رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2020 امریکا

چهار شنبه 29 خرداد 1398 - 18:20:6
ورود رسمی ترامپ به رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2020 امریکا

تهران - الکوثر : شانزده ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال 2020 ، دونالد ترامپ سرانجام رسما وارد رقابت های انتخاباتی شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، ترامپ روزسه شنبه درشهر اورلاندوی ایالت فلوریدا و با حضور هم تیمی خود ، مایک پنس ، معاون رییس جمهوری در سخنان برنامه های انتخاباتی خود را اعلام کرد و بار دیگر مدعی شد عظمت را به آمریکا باز خواهد گرداند. 

با این حال، سخنان انتخاباتی ترامپ تقریبا تکرارسخنان چند سال اخیر بود که اغلب با وعده های جنجالی، اتهامات متعدد به رقبا و اطمینان خاطر به حامیان برای پیروزی در انتخابات نوامبرسال آینده همراه شد.    

البته جدا از اعتماد به نفس بالای ترامپ برای پیروزی حتمی در انتخابات ریاست جمهوری آتی، شانزده ماه برای ارزیابی وضعیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا زمان بسیار طولانی است، بویژه این که حتی هنوز مناظرات تلویزیونی رقابت های درون حزبی نیز شروع نشده است. 

با این حال، با آغاز به کار رسمی فعالیت های انتخاباتی رییس جمهوری کنونی آمریکا، توجهات به نقاط قوت و ضعف شخصیتی و دولت وی جلب شده است. 

دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهوری مستقر از مزیت انحصاری در مقایسه با دیگر رقبا برخوردار است و امید دارد وضعیت نسبتا مطلبوب اقتصادی ازجمله، کاهش کم سابقه میزان بیکاری در کشور راه را برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری فراهم کند.

این در حالی است که قانون معافیت های مالیاتی بسیاری از شهروندان امریکای از جمله حامیان حزب دموکرات را نیز بهره مند کرده و ترامپ در دو سال اخیر توانسته است خود را به عنوان قهرمان مبارزه با مهاجرت های غیرقانونی و مهار پیامدهای منفی آن نزد هوادارانش معرفی کند.

تلاش برای پرهیز از ورود به جنگ های جدید فرامرزی، تمرکز بر شعارملی گرایانه "اول امریکا"، حمایت جریان های راستگرا، محافظه کار وهویت گرا و درنهایت ، انسجام و اتحاد درونی جمهوریخواهان از دیگر نقاط قوت ترامپ برای پیروزی در انتخابات سال آینده به شمارمی آید. 

با این حال، ترامپ و دولت وی با نقاط ضعف متعددی نیزمواجه هستند. ناتوانی در حل مشکل بیمه های درمانی و خلاصی از قانون موسوم به " اوباماکر"، ناخرسندی عمیق برخی از گروه های اقتصادی و کسب و کار از پیامدهای جنگ تجاری وعملی نشدن وعده احداث دیوارغیر قابل نفوذ در مرزمکزیک ازجمله این موارد به شمارمی آیند.

این درحالی است که آشوب و هرج و مرج در دولت و تصمیم گیری های آنی و جنجالی رییس جمهوری کنونی آمریکا، تردید هایی را حتی درمیان جمهوریخواهان برای ادامه این وضعیت ایجاد کرده است. 

درعرصه سیاست خارجی و سیاست امنیتی نیز دولت ترامپ با ناکامی های بزرگی روبرو شده است ازجمله، ناتوانی در مواجه با قدرتهای چین و روسیه، ناتوانی درحل بحران هسته ای شبه جزیره کره با وجود دوبار دیدار با رهبر کره شمالی، ایجاد بحران جهانی بر سر خروج از توافق هسته ای با ایران و نهایتا، ناتوانی در برابر ملت و دولت ونزوئلا .

این درحالی است که گروه های سیاسی و تجاری برخوردار از رویکرد های بین الملل گرا در امریکا به شدت نگران عواقب مقابله دولت ترامپ با نهادهای بین المللی، متحدان جهانی و منطقه و در یک کلام ، نظم امریکایی بعداز جنگ جهانی دوم هستند. 

با توجه به این موارد، می توان گفت نشستن دوباره دونالد ترامپ بر صندلی ریاست جمهوری آمریکا در اتاق بیضی شکل کاخ سفید، بیش از پیش دشوار به نظر می رسد.  


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 29 خرداد 1398 - 18:19:47