شمخانی در اجلاس امنیتی روسیه : سیاستهای تروریستی نوین آمریکا هويت و حاکميت ملي کشورها راهدف گرفته است

سه شنبه 28 خرداد 1398 - 13:17:57
شمخانی در اجلاس  امنیتی روسیه : سیاستهای تروریستی نوین آمریکا هويت و حاکميت ملي کشورها راهدف گرفته است

تهران- الکوثر: دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در دهمین اجلاس بین المللی نمایندگان عالی امور امنیتی کشورها در شهراوفای روسیه گفت: امروزه ماهيت، شکل و شيوه ي تهديدات امنيتي تغيير کرده است و متاسفانه شاهد رشد سريع تهديدات نوين و ترکيبي(هيبريدي) در جهان هستيم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  دریابان علی شمخانی امنیت و توسعه پايدار را دو مفهوم به هم پیوسته عنوان کرد وافزود:تهديدات نوين امنیتی مرزهای زميني، هوايي و دريايي را پشت سر گذارده و امروز يک ويروس نرم افزاري مي تواند کار سلاح هسته ای را انجام دهد. 
شمخانی با اشاره به اقدامات آمريکا و رژيم صهيونيستي در استفاده از ويروس استاکس نت برای آسیب زدن به تاسيسات هسته اي ايران گفت: سکوت و يا واکنش ضعيف جهاني به اين تهاجم سايبري موجب شد تا امروزه آمريکا اين جسارت را پيدا کند تا حمله سايبري به تاسيسات برق کشور ونزوئلا را انجام دهد.
وی افزود: با کمال تاسف امروزابزارهاي جديد جنگ در کنار سلاح هاي متعارف و نامتعارف در اختيار جنگ طلبان قرار گرفته است
دبیر شورای عالی امنیت ملی ،آمريکای ترامپ را جنگ طلب ترين کشور در طول دوران موجوديتش توصیف کرد و خاطر نشان ساخت :امریکا امنيت نظام بين الملل را با يکجانبه گرايي و تحريم هاي فرامرزي، بي ثبات نموده و نظام پولي و بانکي و شبکه هاي مالي بين المللي را به عنوان سلاحی برای تهاجم به کشورهای مستقل تحت سيطره خود گرفته است. وزارت خزانه‌داري دولت امريکا را به وزارت جنگ تبديل کرده است. 
شمخانی گفت: برای اين رفتار آمريکا،هیچ عنوانی به غیر از تروريسم اقتصادي، مي توان گذاشت.
وی افزود:امروز آمريکا، نه تنها سياست سرنگوني و بي ثبات سازي کشورهايي که با سياست آمريکا همسو نيستند را دنبال مي کند، بلکه با در پیش گرفتن رویه تروریسم اقتصادی مي خواهد با تحريمهاي ثانويه، اراده خود را بر تمامي کشورهاي جهان حاکم کند.
شمخانی گفت: لازم است کشورهای مستقل جهان با ايجاد سازوکارهاي چندجانبه در مقابل این هیولای وحشی ايستادگی نمایند و آن را متوقف و سلطه آمريکا بر نظام مالي جهاني در يک دوره ميان مدت را بشکنند. 
شمخانی با اشاره به نقض سيستماتيک حقوق بين الملل و خروج امریکا از معاهدات بين المللي افزود: امریکا در حالی بخشي از ارتش رسمي جمهوری اسلامی ایران که دارای کارنامه اي شفاف ودرخشان در مبارزه با تروريسم است را به عنوان گروه تروريستي شناسايي مي کند که ارتش و سرويسهاي اطلاعاتي این کشور بزرگترين حامي گروههاي تروريستي در دهه هاي اخير بوده اند. 
شمخانی خروج آمريکا از برجام و بي عملي اروپا در برابر آن را زمینه ساز خارج شدن گفتگو و دیپلماسی در رفع چالشهای امنیتی در جهان عنوان کرد و اظهار داشت:ایران پس از يکسال فرصت دادن به ديپلماسي براي اجراي تعهدات، بخشي از تعهدات خود را در چارچوب برجام و براي حفظ ان و ايجاد موازنه در این توافقنامه بین المللی کنار بگذارد.
وی افزود:خرسنديم که اين رفتار و منطق خردمندانه ي جمهوري اسلامي ايران از سوي اکثر کشورها قابل درک و حمايت بوده است. 
دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت :اگر تهديدات نظامي، تماميت ارضي کشورها را نشانه مي رود، تهديدات نوين امنيتي که طيفي از ابزارهاي اطلاعاتي، عمليات رواني، سايبري، جنگ الکترونيک، ريزپرنده ها، تهديدات محيط زيستي را دربر مي گيرد، هويت و حاکميت ملي کشورها راهدف گرفته است
وی گفت: اينجانب ضمن استقبال از حرکت خوبي که دولت روسيه در پي اجلاس سال گذشته براي ايجاد يک درک مشترک از تهديدات سايبري و دست يابي به يک سازوکار همکاري مشترک در مقابله با اين تهديد پیگیری نمود، اعلام مي کنم که اگر طيف وسيعي از کشورها تصميم مشترک بگيرند که دربرابر باج خواهي و زورگويي غيرقانوني امريکا بايستند، مي توانيم آمريکا را وادار به عقب نشيني و پذيرش رفتار معقول و مسئولانه در نظام بين الملل نمائيم.
شمخانی خاطر نشان ساخت: علاقمندم از اين فرصت استفاده کرده و چند پيشنهاد را براي مقابله با تهديدات ترکيبي که امنيت ملي، ثبات و توسعه کشورهايمان از سوي امريکا را مورد هدف قرار داده است تقديم مي کنم:
1. تلاش مشترک براي آزادسازي اقتصاد جهاني از انحصار دلار و ايجاد استقلال در نظام پولي و بانکي جهاني خارج از سيطره آمريکا.
2. ايستادگي در برابر دخالت، زورگويي، باج خواهي اقتصادي آمريکا به منظور استقرار صلح و امنيت بين الملل.
3. به رسميت نشاختن و مقابله با تحريم هاي فراسرزميني دولت آمريکا عليه کشورها با برگزاري نشستي بين المللي با حضور تمامي کشورهايي که با تحريمهاي يکجانبه آمريکا مخالفند و ايجاد سازوکار دائمي براي مقابله با آن.
4. کمک مشترک به کشورهايي که در معرض تهاجم تهديدات نوين امنيتي قرار مي گيرند.
بخصوص در شرايط فعلي کمک به دولت قانوني آقاي مادورو در ونزوئلا در برابر مداخلات براندازانه‌ي دولت آمريکا. 
دبیر شورای عالی امنیت ملی در پایان گفت : اميدوارم اين اجلاس بتواند به گام موثري در درک بيشتر براي همکاري عملي در جهت برقراري صلح و امنيت در جهان منتج شود.


سه شنبه 28 خرداد 1398 - 12:39:44