صحنه گردان حملات «الفجیره» کیست؟

سه شنبه 21 خرداد 1398 - 16:33:47
صحنه گردان حملات «الفجیره» کیست؟

تهران- الکوثر: پایگاه اینترنتی «المانیتور» نوشت ایران، سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی «موساد» را صحنه گردان حملات به کشتی ها در بندر «الفجیره» امارات می داند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پایگاه خبری تحلیلی المانیتور در گزارش هفتگی خود نوشت: ایران نشست شورای امنیت با کشورهای عربستان، نروژ و امارات درمورد حمله به نفتکش ها در بندر الفجیره را محکوم کرد زیرا به گفته محمد جواد ظریف موساد با ارائه اطلاعات جعلی قصد دارد ایران را مسبب این حملات نشان دهد.

در گزارش این پایگاه اینترنتی آمریکایی با عنوان «ایران می گوید موساد در مورد حمله به نفتکش ها، اطلاعات جعلی درست کرده» آمده است: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، جلسه 6 ژوئن (16 خرداد) شورای امنیت سازمان ملل متحد با حضور عربستان سعودی، نروژ و امارات متحده عربی را که در مورد حمله به چند کشتی در خلیج فارس در ساحل امارات بود، محکوم کرد.

در این میان مقامات آمریکایی بلافاصله پس از حملات، انگشت اتهام خود را به سمت ایران نشانه رفتند و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا که مدتها در پی درگیری با ایران بود، ایران و نیروهای شبه نظامی تحت امرش را متهم به دست داشتن در این حملات کرد، هرچند برای این ادعای خود مدرکی ارائه نداده است.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه ایالات متحده نیز در خصوص این وقایع گفته انگیزه این حملات تلاش برای بالا بردن بهای نفت است.

المانیتور افزود، ظریف در واکنش به برگزاری این نشست در توییتر نوشت: پسرک چوپان دروغگوی «تیم ب» بار دیگر فریاد دروغ سر داده. این بار موساد درباره دخالت ایران در خرابکاری فجیره اطلاعات جعلی درست کرده است.

منظور ظریف از «تیم ب»، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و محمد بن زاید ولیعهد امارات است که همه از خروج آمریکا از برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) حمایت کرده و راهبرد یکسانی در مقابل ایران در پیش گرفته اند.

ظریف در توییت خود ادامه داد: من پیش از این هم درباره وقوع اتفاقات تصادفی و عملیات آدرس غلط دادن هشدار داده‌ام. می‌دانیم وقتی دروغ‌هایشان را باور کنید چه می شود. پیش از این هم در چنین وضعیتی قرار داشته‌ایم، درست است؟

دلیل آنکه ظریف موساد را در این میان مقصر می داند، به دلیل ادعای رسانه های اسراییلی است که گفته اند این سازمان شواهدی در مورد دخالت ایران در این حملات به ایالات متحده ارائه داده است.

این منبع به رسانه های اسراییلی گفته است که این حمله «عملیات تکاوری بسیار خوبی» بوده است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 21 خرداد 1398 - 16:32:57