علت سفر شینزو آبه به تهران از نگاه رسانه ژاپنی

سه شنبه 21 خرداد 1398 - 12:43:47
علت سفر شینزو آبه به تهران از نگاه رسانه ژاپنی

تهران- الکوثر: روزنامه آساهی شیمبون ژاپن در گزارشی نوشت خروج آمریکا از برجام و افزایش تنش ها در خاورمیانه باعث شد تا شینزو آبه نخست وزیر ژاپن برای سفر به ایران اشتیاق جدی نشان دهد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، آساهی شیمبون روز سه شنبه نوشت: توافق هسته ای یک قرارداد مهم بین المللی است و وقتی دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد کشورش از آن خارج می شود، بسیاری از کشورها از جمله ژاپن را نگران کرد. با بالا گرفتن تنش ها آبه اعلام کرد به تهران می رود تا با مقام های ایرانی درباره مسایل ذی ربط گفت و گو کند.

این روزنامه تصریح کرد آبه که کشورش به طور جدی به واردات نفت از خاورمیانه وابسته است، پیشتر وجود چالش ها را مورد تایید قرار داده و درباره سفر به ایران با ترامپ هم رایزنی کرده است.
نخست وزیر ژاپن در مصاحبه مطبوعاتی که ماه قبل با ترامپ در توکیو انجام داد گفت که باید نوعی همکاری بین دو کشور باشد به این معنا که تنش ها با ایران باید کاهش یابد... باید کاری کرد که از درگیری نظامی در منطقه پرهیز شود.
آساهی شیمبون ادامه می دهد: نخست وزیر ژاپن نگران وضعیت خاورمیانه و درگیری نظامی و هر نوع بی ثباتی است. او می داند که بسته شدن تنگه هرمز باعث می شود تا عرضه نفت برای ژاپن به خطر بیفتد او دلایل کافی برای سفر به ایران دارد.
 آبه از روز چهارشنبه با هدف کاهش تنش ها میان ایران و آمریکا به تهران سفر می کند. دیدار با رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور ایران از جمله برنامه های سفر آبه به تهران است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 21 خرداد 1398 - 12:43:39